رهبر ایران: استعمارگران در جنگ نرم می‌خواهند ملت ما را از استعدادشان غافل کنند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoخامنه ای
خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
رهبر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استعمارگران در جنگ نرم می‌خواهند ملت ایران را از استعدادشان غافل کنند، اظهار داشت : وقتی که غفلت از توانایی خود بر ملتی حاکم شد غارت آن ملت آسان می‌شود. غفلت مقدمه‌ غارت است، غارت افزایش دهنده‌ غفلت است. غفلت و غارت باهمدیگر همراهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، آیت الله خامنه ای صبح چهارشنبه در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، نخبگان را نور چشمان ملت خوانده و با تأکید بر لزوم تمرکز جامعه علمی و نخبگان برای یافتن راه‌حل‌های علمی مشکلات مختلف افزود: ظرفیت نخبگی جوانان ملت ایران، می تواند زمینه‌ساز پر کردن شکاف علمی کشور با علم جهانی، عبور از مرزهای جهانی علم، ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق آینده درخشان کشور باشد.
تذکر رهبر ایران به نمایندگان مجلس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
تذکر رهبر ایران به نمایندگان مجلس
آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کرد: ملت ایران، ملتی بالقوه نخبه است و به همین علت از دیرباز هدف جنگ نرم تحقیرکننده استعمارگران قرار داشته تا استعدادها و توانایی‌های خود را فراموش کند و حتی منکر شود و دروغ بزرگ "ما نمی‌توانیم" را بپذیرد.
ایشان با اشاره به خاطرات جواهر لعل نهرو از هند درباره تلاش مستقیم و غیرمستقیم انگلیسی‌ها برای از بین بردن احساس توانایی و اتکای به خود در ذهن ملت هند گفت: در تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر ایران نیز استعمارگران و حاکمان وقت، هم‌صدا ناتوانی ملت ایران را تبلیغ می‌کردند که پیروزی انقلاب به این روند پایان داد.
رهبر ایران ، غفلت و غارت را دو هدف مکمّل استعمارگران از القای ناتوانی در ملتها برشمردند و افزود: وقتی ملتی از توانایی‌های خود غفلت کرد، غارت او آسان می‌شود. در واقع غفلت، مقدمه غارت و غارت، افزایش‌دهنده غفلت ملتها از توانایی‌ها و استعدادهای درونی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала