تاسیسات هسته ای ایران در کرج از سر گرفته شد

CC BY 2.5 / EPA / Atomkraftverket i Ignalina, Litauenتاسیسات هسته ای ایران در کرج از سر گرفته شد
تاسیسات هسته ای ایران در کرج از سر گرفته شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
اشتراک
تاسیسات سازمان انرژی اتمی ایران در کرج که در تابستان به دلیل خرابکاری در آن کار به حالت تعلیق درآمده بود، تولید تجهیزات سانتریفیوژ را از سر گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات های آگاه اعلام کرد: تاسیسات سازمان انرژی اتمی ایران در کرج که در تابستان به دلیل خرابکاری به حالت تعلیق درآمده بود، تولید تجهیزات سانتریفیوژ را از سر گرفته است.
دیپلمات های آگاه به وال استریت ژورنال گفتند، که کار در تاسیسات کرج در ماه اوت از سر گرفته شد و تولید از آن زمان افزایش یافته است که "اجازه می دهد تعداد نامعلومی از لوله های روتور و کفی برای سانتریفیوژهای پیشرفته تولید شود".
بر اساس برخی گزارش ها، حداقل قطعات۱۷۰ سانتریفیوژ از ماه آگوست در آنجا تولید می شد.
این روزنامه خاطرنشان می‌کند که از سرگیری کار در تاسیسات هسته‌ ای ایران نگرانی‌ هایی را در غرب ایجاد می‌کند که نشان می‌ دهد ممکن است در بحبوحه امتناع مقامات ایران از دسترسی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی به این تاسیسات ایران اجازه دهد تا به اجرای برنامه تسلیحات هسته‌ ای نزدیکتر شود.
این نشریه همچنین از سرگیری نیروگاه را چالشی برای دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، که در حال آماده شدن برای مذاکره بر سر توافق هسته ای برجام است را می خواند.
سخنگوی سابق دولت ایران، در ۶ ژوئیه، خرابکاری در یکی از تأسیسات سازمان انرژی اتمی در شهر کرج را تایید کرد که تهران اسرائیل را مقصر آن می داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала