انقلاب فرهنگی در انتظار آمریکاست

© REUTERS / Ben Brewerسیاهپوست
سیاهپوست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
اشتراک
اختلافات نژادی در ایالات متحده می تواند به بروز انقلاب فرهنگی منجر شود.
به گزارش اسپوتنیک، جیمز لیندسی پژوهشگر آمریکایی و نویسنده کتاب « نظریه های بدبینانه. چگونه همه شروع به بحث در مورد نژاد، جنسیت و هویت کردند، مگر اشکالی دارد»، اظهار داشت که قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی باعث هرج و مرج در آمریکا و سرآغازی برای «انقلاب فرهنگی» در ایالات متحده شد. درست شبیه آنچه طی دهه های 1960 و 1970 در چین رخ داد.
آمریکایی ها به خاطر برابری نژادی از استفاده از واژه اسکیمو برای بستنی دست بر می دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2020
آمریکایی ها به خاطر برابری نژادی از استفاده از واژه اسکیمو برای بستنی دست بر می دارند
تنها فرق این دو انقلاب فرهنگی، آن است که مقابله ایدئولوژیکی در آمریکا بر اساس اختلافات نژادی رخ می دهد. شایان ذکر است که تنش نژادی در یک زمان مشخص می تواند به یک بحران عمومی مبدل شود. نمی دانم تا چه اندازه در آینده کوتاه مدت وقوع آن محتمل خواهد بود. شاید هم ما از طریقه چین پیروی کنیم که در آنجا انقلاب فرهنگی از آگاهی کودکان و دانشجویان شروع شد. هم اکنون آنقدر این ایده ها را به خورد کودکان ما خواهند داد که شاید در آمریکا هم چنین اتفاقی رخ بدهد».
گفتنی است جورج پری فلوید جونیور یک آفریقایی‌- آمریکایی در حین دستگیری توسط پلیس در مینیاپولیس پس از آن‌که یک افسر پلیس سفیدپوست به‌نام درک شووین زانویش را به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه بر روی گردن وی فشار داد کشته شد. پس از مرگ وی اعتراضات گسترده‌ای در محکومیت این اتفاق و در اعتراض به برخوردهای خشن پلیس آمریکا به‌خصوص در برخورد با سیاه‌پوستان رخ داد. این اعتراض‌ها به سرعت در سراسر ایالات متحده و جهان گسترش یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала