چین، روسیه و ایران برای تقویت همکاری ها در برجام توافق کردند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دیدار وزرای خارجه ایران و چین
دیدار وزرای خارجه ایران و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
اشتراک
وزارت خارجه چین خبر از توافق نمایندگان ایران، روسیه و چین برای افزایش همکاری ها در درباره برجام را داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز گذشته (۱۵ نوامبر- ۲۴ آبان ماه)، "ما ژائوژو" معاون وزیر خارجه چین با "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه و "علی باقری کنی" معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی یک نشست ویدئویی برگزار کردند.
بنا بر گزارش وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه چین، معاونین وزیر خارجه سه کشور ایران، چین و روسیه در خصوص موضوع هسته‌ای ایران به تبادل نظر عمیق پرداختند و در این خصوص به اجماع گسترده رسیدند.
وزارت امور خارجه چین در خصوص برجام که یکی از محورهای گفت‌وگوهای سه جانبه نمایندگان پکن، تهران و مسکو بود، اشاره کرد و گفت: "چین، روسیه و ایران همچنان به تقویت هماهنگی و همکاری ادامه می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که مذاکرات درباره ازسرگیری پایبندی به برجام در مسیر درست قرار دارد و برای رسیدن به نتایج مثبت در اسرع وقت تلاش خواهند کرد".
پیش از این، علی باقری شب گذشته (دوشنبه) در پیامی که در صفحه توییتر منتشر کرد، درباره نشست مجازی با همتایان چینی و روس خود نوشت: "امروز نشست مجازی مفیدی با شرکای چینی و روسی داشتم؛ با تاکید بر همسویی سه کشور در مقابله با یکجانبه گرایی و تقویت همگرایی در مذاکرات پیش رو، مجددا تصریح شد آمریکا باید همه تحریم‌های غیرقانونی را لغو کند".
چانگ هوا، سفیر چین در ایران نیز در پیامی توییتری در این خصوص نوشت: "چین، روسیه و ایران به تقویت همکاری و هماهنگی در برجام تأکید کردند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала