چگونگی ورود شرکت‌های خارجی به نهضت ملی مسکن در ایران

© Sputnik / Arina Topolevaتهران
تهران    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
اشتراک
معاون وزیر راه ایران: مذاکره برای ورود فناوری‌های نوین ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه ایران، اعلام کرد که ۴ گروه سازنده امکان ورود به این طرح را دارند. در حال مذاکره برای ورود فناوری‌های نوین ساخت‌وساز هستیم، تکنولوژی‌هایی که می‌تواند با نیازهای کشور همخوان باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد که یک موضوع فرعی است.
وی تصریح کرد: «در زمان حاضر هر پروژه‌ای که آماده شروع شود، استان‌ها بر اساس 4 دسته سازنده وارد اجرا می‌شوند؛ در یک دسته متقاضیان عملیات ساخت‌وساز را انجام می‌دهند که به آن «خویش‌فرما» می‌گوییم.
ورود نخستین گروه گردشگران خارجی به ایران در شرایط کرونا از روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
ورود نخستین گروه گردشگران خارجی به ایران در شرایط کرونا از روسیه
دولت به این حوزه ورود نمی‌کند.‌ دسته دوم تعاونی‌های مسکن هستند؛ البته تعاونی‌های خوشنامی که قبلاً هم فعالیت داشته‌اند و شورای مسکن استان‌ها عملکرد مطلوب آنها را تأیید می‌کند. این دسته شامل انبوه‌سازان و پیمانکاران هستند که بسته به شرایط، ظرفیت،‌ صلاحیت و کارنامه‌ای که دارند با تأیید شورای مسکن استان‌ها وارد ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن می‌شوند.
‌ دسته چهارم هم شرکت‌هایی داخلی و خارجی هستند که ساخت‌وساز مسکن را به‌صورت صنعتی انجام می‌دهند. مشوق‌هایی را برای این موضوع طراحی کرده‌ایم تا هم شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی به این سمت سوق پیدا کنند و هم این‌که امکان ورود فناوری‌های نوین ساخت‌وساز وجود داشته باشد تا بتوانیم همزمان با ساخت واحدها تأثیر عملی و اجرایی روی ارتقای کیفیت صنعت ساختمان کشور را نیز داشته باشیم».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала