چرا کودکان نسل جدید ایران بیشتر دچار اختلال روانی می شوند؟

© Flickr / Carolyn Speranzaاختلال روانی
اختلال روانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
اشتراک
آمار، گویای شیوع زیاد بیماری‌های اعصاب‌وروان در ایران است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، دکتر حمیدرضا مهاجرانی، مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی اراک اعلام کرد که براساس اخرین غربالگری ملی، درصد افراد دچار بیماری های اعصاب و روان کشور ما 30 درصد بوده است که یکی از بیشترین درصدهاست.
وی در ادامه افزود: «طبق آمار وزارت بهداشت جمهوری اسلامی حدود ۲۱ میلیون نفر یعنی تقریبا ۳۰ درصد مردم ایران دچار اختلالات روانی هستند. بدین معنی که از هر چهار نفر یک نفر دچار اختلالات روانی است.، متاسفانه در استان مرکزی هنوز تحقیق کامل و مستقلی در این حوزه انجام نشده است.
طلاق زوجین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
کاهش آمار طلاق توافقی در ایران
همچنین آمار وزارت بهداشت شمار زنانی را که دارای اختلالات روانی هستند را بیش از مردان نشان می‌دهد. طبق این آمار، در یک سال گذشته ۲۳.۴ درصد بالغان در ایران دچار یک اختلال روانی بوده‌اند که ۲۷.۶ درصد آنان را زنان و ۱۹.۴ درصدشان را مردان تشکیل داده‌اند.
آمار وزارت بهداشت همچنین نشانگر آن است که در حال حاضر دوره‌ جوانی اصلی‌ترین دوره سنی است که افراد در آن به اختلالات روانی مبتلا می‌شوند. همچنین کودکان نسل جدید بیش از گذشته دچار اختلال روانی می‌شوند.
این مرکز در آذرماه سال 1398 تاسیس شده است و 7 نفر کارشناس و عضو هیات علمی در این مرکز در حال فعالیت هستند. بررسی اعصاب از جنبه کاربردی آن به معنای یافتن راه‌های درمانی و و پیشگیری از مشکلات عصبی است. در این مرکز تحقیقات با بررسی مکانیسم عمل اعصاب و تاثیر داروها به استخراج، تولید آزمایشگاهی و ثبت اختراع پرداخته‌ ‌می‌شود و در ادامه طی مذاکراتی با کارخانه‌های دارو سازی در صورت امکان، در راستای تولید صنعتی این داروها با آنها همکاری خواهد شد.
اولین و مهمترین فعالیت این مرکز در سال 98 بررسی اثرات مصرف پروبیوتیک توسط مادران باردار و شیرده و نوزادان، بر اختلالات اضطرابی دوران بلوغ بود که نتایج مثبتی‌ را نشان داد و در ژورنال Nutritional neuroscience به تایید اولیه رسیده است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала