رئیسی: ایران آماده توافق بلندمدت با روسیه است

© REUTERS / Majid Asgaripour/WANAابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
اشتراک
سیدابراهیم رئیسی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده انعقاد توافقنامه همکاری جامع بلندمدت با روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بیان کرد: طرف ایرانی آماده انعقاد توافقنامه بلندمدت همکاری همه جانبه با روسیه است.
رئیس جمهور ایران گفت: آماده تکمیل سند همکاری های بلندمدت و همه جانبه دو کشور هستیم.
وی با بیان اینکه تهران و مسکو در بسیاری از موضوعات بین‌المللی همگرایی و هم‌ افزایی دارند، اظهار داشت: مقابله با یکجانبه‌ گرایی و تحکیم چندجانبه‌ گرایی از جمله وجوه مشترک دو کشور است.
رئیسی بر ضرورت همکاری‌های مشترک دو کشور در مسایل منطقه‌ای، تأکید کرد و گفت: تداوم حضور بیگانگان در سوریه را بر خلاف خواست ملت و دولت سوریه و غیرقانونی می‌دانیم چرا که ثبات و امنیت این کشور را تهدید می کند.
رئیس‌ جمهور ایران با اشاره به تحولات افغانستان خاطر نشان کرد: حضور داعش در افغانستان را برای منطقه و این کشور خطرناک می‌دانیم که باید در مقابل خطرات این توطئه هوشیار باشیم.
رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان استقرار دولت فراگیر با حضور همه اقوام و گروه‌های سیاسی است و معتقدیم تشکیل چنین دولتی می تواند امنیت این کشور را تضمین کند.
رئیس دولت ایران در ادامه با قدردانی از مواضع روسیه در دفاع از حقوق هسته‌ ای و لزوم لغو همه تحریم‌ ها علیه ملت ایران، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات کاملاً جدی است و به همین میزان در تامین حقوق ملتمان مبنی بر لغو تحریم ها هم جدیت داریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала