توصیه‌ی یک املاکی برای مالکان در رفتار با مستاجران +عکس

© Sputnik / Arina Topolevaتوصیه‌ی یک املاکی برای مالکان در رفتار با مستاجران +عکس
توصیه‌ی یک املاکی برای مالکان در رفتار با مستاجران +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
اشتراک
نوشته‌ای بر شیشه یک بنگاه املاک، مالکان را به دل رحمی و مراعات مالی مستاجران دعوت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تصویری از متن نوشته شده بر کاغذی روی شیشه مغازه مشاوره املاک در فضای مجازی منتشر شده که مالکان را به دل رحمی و مهربانی در رفتار مالی با مستاجران دعوت نموده که واکنش‌ جمعی ازکاربران را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است.

با وجود گرانی‌‌ها در ایران به ویژه کلان شهر تهران، عده‌ زیادی از مردم هستند که به دلیل اوضاع سخت معیشتی، هنوز نتوانستند صاحب خانه شوند و طبق معمول هر سال ضمن نگرانی افزایش قیمت‌های اقلام مصرفی باید به فکر تهیه مبلغ قابل توجهی برای تمدید قرارداد اجاره خود باشند.
در تهران با مراجعه به دفاتر املاک، معمولا با صحنه‌ای از کاغذهای چسبانده شده به شیشه مواجه خواهید شد که قیمت‌های مختلفی از واحدهای مسکونی، تجاری بر روی آن‌ها نوشته شده است.

View this post on Instagram

A post shared by amin omumi (@amin.omumiiii)


به تازگی اما تصویری از نوشته‌ی روی کاغذ پشت شیشه‌ی یک دفتر مشاوره املاک در صفحات اجتماعی منتشر شده که در آن خطاب به کسانی که صاحب خانه هستند گفته شده، درست است ارزش منازل و ملک‌هایشان نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده اما هنوز مستاجرانی هستند نه تنها حقوق‌شان بیشتر نشده، بلکه مخارج زندگی‌شان ۳ برابر افزایش یافته است و آن‌ها را به منصف بودن و انسانیت دعوت کرده و از آن‌ها درخواست کرده رفتاری را در پیش گیرند که مردم شرمنده خانواده‌یشان نشوند. در ادامه این متن نیز نوشته شده همه چیز را به اقتصاد و سیاست نسبت ندهند از طرفی مستاجر بیگانه نیست و تا ما به خودمان رحم نکنیم خداوند و دیگران نیز به ما رحم نخواهند کرد.

تعدادی از کاربران با خواندن متن، برای ارزان شدن اجاره‌ها ابراز امیدواری کرده و عده‌ای دیگر با بیان اینکه نهایت سعی‌شان را برای مراعات توان مالی مستاجران به کار می‌برند به سایرین قوت قلب می‌بخشند، اما برخی کاربران نیز با اعلام نابسامانی اقتصادی این امر را غیر ممکن می‌دانند. از طرفی جمعی از کاربران با اشاره به تصویب نشدن طرح افزایش مالیات بر خانه‌های خالی بیان می‌کنند تصویب این طرح تا حد زیادی می‌توانست تاثیر بسزایی در به تعادل رساندن قیمت‌ها داشته باشد اما به دلایلی این طرح اجرایی نشد.
جمعی از صاحبان کسب و کار که مجبور به اجاره کردن واحدهای تجاری هستند با ابراز نارضایتی از بالا رفتن مبلغ اجاره‌بهاها و پس دادن واحد تجاری خود به کسب و کارهای اینترنتی و فضای مجازی روی آوردند که برخی از آن‌ها از کسب و کار خود ابراز رضایت دارند و برخی دیگر موفق به راه اندازی کسب و کار خود نشدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала