افشای سند محرمانه تشکیل نیروی مستقل 5000 نفری اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا
 اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2021
اشتراک
آیا تشکیل نیروی نظامی مشترک در اروپا بدون آمریکا واقعیت دارد؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « swissinfo»، پیش نویس محرمانه ۲۸ صفحه‌ای مربوط به اتحادیه اروپا منتشر شده است که براساس آن این اتحادیه در حال بررسی تشکیل یک نیروی مشترک نظامی شامل ۵۰۰۰ نظامی تا سال ۲۰۲۵ است.
همچنین به نوشته «رویترز»، هدف از تشکیل این نیروی مشترک دخالت نظامی در بحران‌های مختلف بدون تکیه بر آمریکاست. وزرای دفاع و خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند این سند را تا ماه مارس سال آینده میلادی نهایی و اجرایی کنند. برای تشکیل این نیروی نظامی مشترک، عضویت و مشارکت همه ۲۷ عضو این اتحادیه ضروری و اجباری نیست.
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
ناتو به سبک جنگ سرد ادامه حیات می دهد
در سند مذکور اعلام گردیده که نیروی مشترک نظامی اروپا «ظرفیت استقرار سریع اتحادیه اروپا» نام خواهد داشت و شامل نیروهای زمینی، دریایی و هوایی خواهد بود که بتوانند با توجه به بحران مورد نظر اقدام کنند.
اروپایی‌ها در این سند لو رفته گفته اند که ما به سرعت عمل بیشتر، استحکام بیشتر و انعطاف بیشتر برای اجرای طیف کاملی از وظایف نظامی مدیریت بحران نیاز داریم و باید قادر به پاسخ گویی به تهدیدات فوری یا واکنش سریع به اوضاع بحرانی از جمله مأموریت نجات و تخلیه یا عملیات تثبیت در محیطی متخاصم باشیم.
در سال گذشته میلادی امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل دو رهبر فرانسه و آلمان پیشنهاد تشکیل «نیروی دفاع مشترک اروپایی» را مطرح کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала