پیست اسکی بین المللی توچال بازگشایی شد

© Photo / IRNAپیست‌ اسکی
پیست‌ اسکی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اشتراک
امسال به علت بارش ها در البرز مرکزی، برف مناسبی در ارتفاع چهار هزار متری توچال وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، مراسم افتتاحیه پیست اسکی بین المللی توچال با حضور مدیر عامل شرکت تله کابین توچال، ورزشکاران، اعضای تیم ملی و رئیس فدراسیون اسکی برگزار شد.
روح‌الله امداد مدیر عامل شرکت تله کابین توچال ضمن خوش‌آمد گویی و خیر مقدم به علاقه مندان به ورزش اسکی از نوسازی کامل خطوط تله کابین،تعویض کابین ها،اصلاح کف ایستگاه ها،تعویض کابل فولادی تله کابین ،اورهال گیربکس و درایو،اورهال شاسی،قرقره های خط،تجهیز ایستگاه ها به plc،اورهال قفل ها و تعویض چرخ های اصلی طی ۲سال آینده خبر داد.
گفتنی است چند روز پیش، مرتضی ساوه شمشکی رییس هیات اسکی استان تهران  با اشاره به اینکه پیست اسکی توچال اظهار داشت که امسال به علت بارش ها در البرز مرکزی، برف مناسبی در ارتفاع ۴ هزار متری توچال وجود دارد و علاقه مندان به این ورزش باید به نکات ایمنی و تذکرات لازم رعایت کنند تا  با سلامت کامل به خانه های خود باز گردند.
وی با اشاره به اینکه کمتر از ۷۵ روز تا آغاز مسابقات اسکی ۲۰۲۲ چین مانده افزود: «از روز گذشته آمادگی اردوهای تیم ملی در بخش آلپاین و اسنوبرد با حضور ملی پوشان زن و مرد آغاز شده و از دی ماه، انتخاب در لیگ در بخش اسکی آلپاین، اسنوبرد و صحرا نوردی به ترتیب در پیست های اسکی توچال، دربندسر، دیزین و امامزاده هاشم انجام خواهد شد.
تیم ملی ایران در بخش آلپاین، اسنوبرد و صحرا نوردی در مسابقات المپیک شرکت خواهد کرد. مسابقات قهرمانی در تمامی رده های سنی استان در رشته های آلپاین، اسنوبرد، صحرانوردی و اسکی کوهستان برگزار می شود. برترین های این رقابت ها در مسابقات قهرمانی آسیا که اسفند ماه امسال به میزبانی لبنان برگزار خواهد شد در ترکیب تیم ملی قرار می گیرند.
در حال حاضر با شروع به کار پیست اسکی توچال هزینه اسکی‌۳۰ هزار تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. تعرفه اسکی برای روز های شنبه ۱۴۰ هزار تومان، یکشنبه تا چهارشنبه ۱۸۰ هزار تومان و روزهای پنجشنبه، جمعه وایام تعطیل ۲۱۰ هزار تومان است».
​ هم اینک ۵ مدرسه اسکی(هر پیست یک مدرسه تخصصی) در فصل اسکی دایر می‌شود و پیست های اسکی استان تهران شامل توچال، دربندسر، آبعلی، شمشک و امامزاده هاشم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала