آخرین جزئیات از مناطق زلزله زده در هرمزگان

© Photo / IRNAآخرین جزئیات از مناطق زلزله زده در هرمزگان
آخرین جزئیات از مناطق زلزله زده در هرمزگان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اشتراک
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر ایران آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در جنوب این کشور را تشریح کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمدحسن قوسیان‌مقدم درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در جنوب کشور اظهار کرد: دقایقی پس از زلزله نخستین گروه از امدادگران در استان هرمزگان فعالیت خود را آغاز کرده و تیم‌های ارزیاب نیز به مناطق دارای بیشتری تاثیر از زلزله اعزام شدند.
پس لرزه های دامنه دار زلزله جنوب ایران + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
پس لرزه های دامنه دار زلزله جنوب ایران + ویدئو
وی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر همچنان در آماده‌باش است، گفت: در مجموع بیش از ۶۰۰ چادر برای اسکان اضطراری در استان هرمزگان دایر شده که از این تعداد حدود ۴۰۰ تخته چادر در بندرعباس و بیش از ۲۲۰ چادر نیز در مناطق روستایی برپا شده است تا هموطنانی که امشب را در بیرون از منازل خود هستند، در این چادرها اسکان پیدا کنند. 
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌ که امدادگران در مناطق زلزله‌زده حضور دارند، گفت: علاوه‌بر امدادرسانی، امدادگران بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا نیز نظارت و همکاری دارند. 
قوسیان‌مقدم اضافه کرد: بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته نیز در مناطق زلزله زده توزیع شده و انبارهای امدادی در دو استان کرمان و فارس نیز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا از امکانات و تجهیزات آنها نیز استفاده شود. البته خوشبختانه وضعیت انبارهای امدادی استان هرمزگان نیز با پیگیری‌هایی که در ماه‌های اخیر از سوی ریاست جمعیت هلال‌احمر انجام شده، در شرایطی بود که آماده پاسخگویی به نیازهای امدادی در این حادثه را داشت. با این وجود محموله هایی نیز از استان‌های معین بارگیری شد.
وی درباره بالگردهای هلال‌احمر نیز گفت: دو فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در منطقه مستقر است و ان‌شاءالله با طلوع آفتاب و روشنایی هوا رصد و پایش هوایی مناطق زلزله‌زده نیز انجام خواهد شد. 
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر همچنین از ساکنان مناطق زلزله‌زده خواست که از استقرار در نزدیکی کوه‌ها و همچنین حضور در ابنیه آسیب‌دیده پرهیز کنند. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала