کارت واکسن بزودی در ایران اجباری می شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کارت واکسن بزودی در ایران اجباری می شود
کارت واکسن بزودی در ایران اجباری می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اشتراک
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران اعلام کرد که بر اساس آنچه که در حال تصویب است موضوع قرنطینه هوشمند به زودی اجرایی می‌شود و کم کم داشتن کارت واکسن برای افراد اجباری می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه آمار کرونایی بیمارستان‌های تهران بحرانی نیست، گفت: براساس آخرین آمار موجود روزانه حدود ۳۵۰ بستری داریم که حدود ۲۵ درصد در بخش‌های ویژه و مابقی در بخش‌های عادی بستری می‌شوند و آمار ما روبه کاهش بوده است. کل بیماران کرونایی بستری در استان تهران اکنون ۲۵۸۰ نفر است و فوتی‌ها نیز بین ۲۵ تا ۳۵ نفر در روز است؛ همچنین کل موارد بستری در بخش‌های مراقبت ویژه حدود ۸۰۰ نفر است.
تزریق ۹۰ درصدی دوز اول واکسن کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
گزارش و تحلیل
تزریق ۹۰ درصدی دوز اول واکسن کرونا در ایران
او با بیان اینکه می‌توان گفت کووید۱۹ در بیمارستان‌ها به شرایط کنترلی رسیده است، اظهار کرد: ولی بیشترین چیزی که از آن نگران هستیم بحث افزایش آمار بیماران سرپایی است که آنهم خوشبختانه وقتی واکسیناسیون به روند خوبی رسید اندکی از نگرانی ما کاسته شد و اگر درگیر طغیان یا جهش جدیدی نشویم روند فعلی مناسب و روبه کاهش است و خوشبختانه در تامین دارو و اکسیژن نیز مشکلی نداریم.
وی در خصوص رنج سنی مبتلایان به کرونا در شرایط فعلی پایتخت، تصریح کرد: کماکان بیشتر موارد مبتلا بین ۴۰ تا ۶۰ سال هستند.
توکلی با اشاره به فصل آنفلوآنزا نیز گفت: معمولا مواردی که در زمینه کرونا منجر به بستری می‌شود، درگیری ریه دارند که الگوی درگیری ریه در کرونا کاملا متفاوت با آنفلوآنزا است بنابراین معمولا اگر مواردی باشد که مشکل تنفسی باشد و الگوی درگیری ریه مشابه با کرونا نباشد بیمار را از نظر درگیری آنفلوآنزا بررسی می‌کنیم.
وی تاکید کرد: اکنون گزارش طغیان آنفلوآنزا در حوزه بستری نداریم؛ البته شیوع آنفلوآنزای فصلی در جامعه وجود دارد که اندکی افتراق آن از کووید۱۹ دشوار است.
توکلی در خصوص واکسیناسیون کرونا در استان تهران نیز گفت: آنچه مسلم است تا آخر آبان واکسیناسیون کامل( دز یک و دو) در تهران به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد.
وی همچنین درباره واکسیناسیون کودکان گفت: علی‌رغم نگرانی‌هایی که برای واکسیناسیون اطفال داشتیم خوشبختانه عارضه عمده نداشتیم و اتفاقات مثبتی رخ داد و همچنان کارهای پژوهشی و پیگیری‌هایی برای واکسناسیون اطفال انجام می‌دهیم تا از دغدغه خانواده‌ها کاسته شود.
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران، افزود: بر اساس آنچه که در حال تصویب است موضوع قرنطینه هوشمند به زودی اجرایی می‌شود و کم کم داشتن کارت واکسن برای افراد اجباری می‌شود. البته زدن واکسن به تنهایی مفید فایده نیست و کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت زیادی دارد.
به گفته توکلی، اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است.
وی گفت: اتفاق مهم دیگر بازگشایی مدارس است که امیدواریم با همکاری بین بخشی میان آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، رابطین بهداشتی و کارشناسان بهداشت دانشگاه‌ها، شرایط را کنترل کنیم.
توکلی افزود: عملیاتی شدن طرح محدودیت هوشمند اندکی سخت و زمان بر است اما باید دید در آینده چه اقدامات دیگری می‌توان انجام داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала