چرا آمریکا از داعش حمایت می‌کند؟

© Sputnik / M.Naderi کابل
 کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اشتراک
نماینده ویژه ایران در امور افغانستان: امیدواریم با تشکیل دولتی مقتدر در افغانستان، ثبات نیز در منطقه حاکم شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از »ایرنا»، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان اظهار داشت که آمریکا پس از شکست در افغانستان در تلاش برای حمایت از گروه تروریستی داعش* است.
وی در ادامه افزود: «کشور متجاوزی که در ۲۰ سال گذشته قصد حاکمیت بر افغانستان را داشت، هم اکنون پس از شکست، در تلاش تقویت گروه‌های تکفیری در افغانستان است. ما به خواست مردم افغانستان احترام می گذاریم و موضع ما منطبق با خواسته های مردم این کشور است. امیدواریم که با تشکیل دولتی مقتدر در افغانستان، ثبات نیز در منطقه حاکم شود.
طالبان قصد پاکستان برای خرید تسلیحات به جا مانده از آمریکا در افغانستان را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
طالبان قصد پاکستان برای خرید تسلیحات به جا مانده از آمریکا در افغانستان را تکذیب کرد
افغانستان نیز مانند جمهوری اسلامی ایران با تحریم های ظالمانه غرب مواجه است و دو کشور تلاش خواهند کرد با ایجاد مرزهای امن همکاری های بیشتری داشته باشند. ایران همواره در کنار مردم افغانستان بوده و امروز هم در همه ابعاد امنیتی، اقتصادی و سیاسی در کنار مردم افغانستان خواهد بود.
برخی کشورها با استفاده از نام هراس افکنی، در پی راه اندازی جنگ نیابتی در افغانستان هستند».
گفتنی است که پیش از این سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در حساب رسمی خود در توئیتر با اعلام این سفر نوشت: «کاظمی قرار است در این سفر با مقامات عالی طالبان پیرامون موضوعات مختلف همچون مسائل منطقه‌ای، مهاجرین، کمک‌های بشردوستانه، تشکیل دولت فراگیر و بویژه موضوعات اقتصادی گفت‌وگو نماید. کمک به مردم افغانستان قبل از فصل سرما در اولویت می‌باشد».
* (ممنوعه در روسیه)
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала