وزیر خارجه لیتوانی: باید مطمئن شویم که هواپیمای مهاجران در بلاروس نمی نشیند

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه لیتوانی: باید مطمئن شویم که هواپیمای مهاجران در بلاروس نمی نشیند
وزیر خارجه لیتوانی: باید مطمئن شویم که هواپیمای مهاجران در بلاروس نمی نشیند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه لیتوانی اظهار داشت: اتحادیه اروپا باید مطمئن شود که هواپیماهای حامل مهاجران فرصت فرود در بلاروس را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، گابریلیوس لندسبرگیس وزیر امور خارجه لیتوانی، روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کند که هواپیماهای حامل مهاجران فرصت فرود در بلاروس را ندارند.
Беженцы на белорусско-польской границе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
مهاجران به ایست بازرسی در مرز بلاروس و لهستان رسیدند + ویدئو
بر اساس این گزارش، وزیر خارجه لیتوانی که این سخنان را در جریان نشست مشترک وزرای خارجه اتحادیه اروپا مطرح می‌ کرد، گفت: ما باید مطمئن شویم که هیچ هواپیمایی با افرادی که قصد مهاجرت (به اروپا) دارند در فرودگاه‌ های بلاروس فرود نیاید.
لازم به ذکر است، روز گذشته نیز نخست وزیر لهستان طی سخنانی خواستار اقدام جدی ناتو برای کمک به حل مشکل مهاجران در مرز این کشور با بلاروس شد.
ماتئوش موراویتسکی نخست وزیر لهستان، با درخواست کمک از سوی ناتو برای حل معضل مهاجران، گفت که احتمالاً کشورش به همراه لیتوانی و لتونی خواستار برگزاری شورای مشورتی با اعضای ناتو در قالب ماده ۴ اساسنامه این پیمان نظامی خواهند شد.
موراویتسکی در سخنان خود گفت: فقط ابراز نگرانی علنی کافی نیست، ما به گام‌ های مشخص و تعهد کل اعضای پیمان نیازمند هستیم.
طی روزهای گذشته، کشورهای درگیر با بحران مهاجرت به اروپا، یعنی لیتوانی، لهستان، لتونی و اوکراین ضمن انتقادات تند از رویه اتحادیه اروپا و ناتو در نحوه مقابله با این بحران انتقاد کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала