وزیر خارجه ترکیه: با تحریم های غیرقانونی علیه ایران مخالفیم

© AP Photo / Andrew Harnikوزیر خارجه ترکیه: با تحریم های غیرقانونی علیه ایران مخالفیم
وزیر خارجه ترکیه: با تحریم های غیرقانونی علیه ایران مخالفیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اشتراک
مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتای ایرانی خود در خصوص مهمترین موضوعات مرتبط با روابط دو کشور و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در این دیدار در خصوص تدوین سند جامع همکاری بین دو کشور گفت: تسهیل تجارت و سرمایه گذاری و توسعه همکاری های اقتصادی از اهمیت زیادی در روابط دو کشور برخوردار است.
در این ملاقات وزیر خارجه ایران بر همکاری دو کشور در حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع مشترک آبی تاگید کرد. 
چاووش اوغلو به نوبه خود گفت: ترکیه همواره با تحریم های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران مخالفت نموده و ما سرمایه گذاران و شرکت های ترکیه ای را برای همکاری با ایران ترغیب می کنیم و تسهیل زمینه های همکاری در این عرصه را خواستاریم.
وزیر خارجه ترکیه نهایی سازی اسناد مورد نیاز برای توسعه روابط و نیز افزایش ارتباطات میان مقامات دو کشور را لازمه گسترش مناسبات برشمرد و از آمادگی آقای اردوغان برای سفر به ایران در اولین فرصت مناسب خبر داد.
از جمله مباحث گفتگوی بین دو وزیر خارجه همکاری های پارلمانی و رسانه ای، تلاش مشترک برای رفع مشکلات کنسولی و قضایی، تسهیل فعالیت نمایندگیهای دو کشور، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مهاجرت غیرقانونی و تروریسم بود. 
در این ملاقات همچنین دو وزیر امور خارجه پیرامون اهم تحولات منطقه ای بویژه شرایط جاری در افغانستان و یمن تبادل نظر نمودند و بر همکاری دو کشور در راستای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه تاکید کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала