هشدار رئیس جمهور چین به بایدن

CC BY-SA 4.0 / Supreme Dragon / Flags of the Cross-Strait entities (cropped photo)هشدار رئیس جمهور چین به بایدن
هشدار رئیس جمهور چین به بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اشتراک
دو نشریه چینی از تایوان به عنوان خط قرمز دولت پکن نام بردند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چاینا دیلی امروز دوشنبه و در آستانه دیدار مجازی شی جینپینگ با همتای آمریکایی، نوشت که رئیس جمهور چین از این فرصت استفاده می‌کند تا به جو بایدن درباره مواضع آمریکا در قبال تایوان هشدار دهد.
برنامه دیدار مجازی شی و بایدن برای صبح روز سه شنبه به وقت چین تدارک دیده شده است و انتظار می‌رود که رئیس جمهور چین به همتای آمریکایی بگوید که پکن مصمم است، صرف نظر از هزینه‌ها، اصل اتحاد ملی را در آینده‌ای نزدیک تحقق ببخشد.
ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
چین علیه کرونا جنگ مردمی اعلام کرد
این در حالی است که گلوبال تایمز چین هم از مسئله تایوان به عنوان خط قرمز پکن نام برد و نوشت: به منظور کاهش خطر تقابل راهبردی میان دو کشور، آمریکا باید از مسئله تایوان فاصله بگیرد و خویشتندار باشد.
این در حالی است که وانگ ئی وزیر خارجه چین هم در گفتگوی روز یکشنبه خود با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی، به واشنگتن هشدار داد که از ارسال سیگنال‌های اشتباه به جدایی طلبان تایوان پرهیز کند.
تنش‌ها درباره تایوان در ماه‌های اخیر و پس از بازدید هیئت‌هایی از آمریکا و اتحادیه اروپا از این جزیره که جزئی از قلمرو چین محسوب می‌شود، افزایش یافته است. این در حالی است که پیشتر بلینکن مدعی شده بود که اگر چین از قوه قهریه برای تغییر وضعیت موجود در مورد تایوان استفاده کند، واشنگتن و متحدانش وارد عمل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала