روسیه، چگونه آمریکا را غافلگیر کرده است؟

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر اس 300
  اس 300   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اشتراک
رسانه: مناطق شرق فرات زمانی در اشغال «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» بود که از سوی آمریکا حمایت می شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «الشرق الاوسط»، مناطق شرق فرات زمانی در اشغال «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» بود که از سوی آمریکا حمایت می شوند. نقشه کنترل این منطقه پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به ارتش ترکیه اجازه نفوذ به «تل ابیض» و «رأس العین» را در سوریه داد، تغییر کرد.
ترکیه بازداشت دو تبعه اسرائیل را تمدید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
ترکیه بازداشت دو تبعه اسرائیل را تمدید کرد
این نشریه روز 15 نوامبر (دوشنبه) نوشت: «روسیه با نصب سامانه ضد هوایی «اس 300 » در فرودگاه «رقه»، آمریکا را که در شمال شرق سوریه حضور نظامی دارد، غافلگیر کرده است. روسیه در پایان سال ۲۰۱۸ نیز سامانه اس-۳۰۰ را در «دیرالزور» مستقر کرده بود.
 نیروهای روسیه یک سامانه موشکی اس-۳۰۰ را در فرودگاه «الطبقه» در استان رقه مستقر کردند، منطقه ای که نیروهای آمریکایی پس از خروجی عناصر تروریستی «داعش»، این منطقه را اشغال کرده است. سامانه اس-۳۰۰ به روسیه امکان نظارت بر تحرکات نظامی در شمال شرق سوریه را می‌دهد، جایی که ترکیه با استفاده از پهپاد به کردهای مورد حمایت آمریکا حمله می‌کند».
بنابر اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه متعلق به معارضان سوری که دفتر آن در لندن قرار دارد، فرودگاه الطبقه در حال حاضر یک پایگاه نظامی و یک مکان مهم برای روسیه در حومه رقه است. ارتش روسیه سامانه موشکی پیشرفته اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ را در مناطق مختلف غرب سوریه مستقر کرده‌ است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала