ایران و ترکیه نقشه راه همکاری‌های بلند مدت را تدوین کردند

© Photo / IRNAایران و ترکیه نقشه راه همکاری‌های بلند مدت را تدوین کردند
ایران و ترکیه نقشه راه همکاری‌های بلند مدت را تدوین کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایران از توافق با همتای ترکیه‌ای برای تدوین نقشه راه همکاری‌های بلند مدت ایران و ترکیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با خوش آمد گویی به همتای خود گفت: در دیدار امروز در زمینه گفت و گوهای کارشناسی توسط دیپلمات‌های دو طرف به منظور تدوین یک نقشه راه جدید در راستای همکاری‌های بلند مدت تهران و آنکارا توافق کردیم و امیدوار هستیم در سفری که در آینده جناب آقای اردوغان رئیس‌جمهور محترم ترکیه به تهران خواهند داشت، بتوانیم سند نقشه راه همکاری‌های بلندمدت دو کشور را نهایی کنیم.
کالا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
کریدور ترانزیتی زمینی امارات- ترکیه از طریق ایران افتتاح شد
امیر عبداللهیان افزود: توافق کردیم در این زمینه گفت و گوهای دیپلماتیک را شروع کنیم و امیدوار هستیم در جریان سفر آینده و پیش روی عالیجناب اردوغان رئیس جمهور محترم ترکیه به تهران این سند در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا برسد.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های فراوان درعین حال موانعی برای تجارت دو کشور وجود دارد که قرار شد اقدامات لازم برای رفع این موانع انجام شود.
وزیر خارجه ایران با دوستانه خواندن روابط ایران و ترکیه، گفت: در نشست امروز تسهیل تردد ترانزیتی و موضوعات کنسولی را مورد توجه ویژه داریم و برای شتاب بخشیدن به این همکاری‌ها مانع جدی مشاهده نمی‌کنیم.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала