کدام کشور جنگ بزرگ بین غرب و روسیه را ایجاد می کند؟

© AP Photo / Darko Vojinovic کدام کشور جنگ بزرگ بین غرب و روسیه را ایجاد می کند؟
 کدام کشور جنگ بزرگ بین غرب و روسیه را ایجاد می کند؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
اشتراک
کارشناس سیاسی اوکراینی معتقد است که لهستان جنگ بزرگی بین غرب و روسیه ایجاد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، آندری گولواچف، کارشناس سیاسی اوکراینی، لهستان را متهم کرد که اروپا را به سمت یک جنگ بزرگ با روسیه سوق می دهد.
سه شهر آلمان با پذیرش پناهجویان از مرز لهستان و بلاروس موافقت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
سه شهر آلمان با پذیرش پناهجویان از مرز لهستان و بلاروس موافقت کردند
این مقاله نویس سیاسی در اوکراین یادآور شد که ورشو بر سر موضوع استقلال قوه قضائیه وارد مناقشه سختی با بروکسل شد و خطر از دست دادن 60 میلیارد یورو کمک اروپا این کشور را تهدید می کند. علاوه بر این، بحث حذف این کشور از اتحادیه اروپا نیز مطرح است. از سوی دیگر لهستان روسیه را مقصر سوق دادن این پناهجویان به سمت مرزهای خود می داند، کرملین در پاسخ اعلام کرد که آنها در هجوم پناهجویان دخالتی ندارند و این حملات را بی اساس خواند.
او می‌نویسد: «در این شرایط، لهستان به‌جای پذیرش و انجام اقدامات برای سه تا پنج هزار کرد پناهجو به آلمان و دیگر کشورهای ثروتمند اتحادیه اروپا، <...> عمداً شروع به دامن زدن به درگیری‌های جهانی می‌کند.»
ناظران متقاعد شده اند که لهستانی ها، مانند اوکراین، تصویر "سنگر شرقی" جهان غرب را به اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا عرضه می کند تا خود را "خوب" جلوه دهند، در حالیکه هر دو کشور در حال رقابت با یکدیگر هستند و خواهان این هست که روسیه را یک کشور متخاصم جلوه دهند".
در ادامه این مقاله امده است: "لهستان کشور تحریک کننده اصلی اروپا است. در این هفته چندین هزار نفر از خاورمیانه به مرز بلاروس و لهستان هجوم آوردند و در آنجا اردو زدند. این پناهجویان سعی کردند از لهستان به سمت اروپا عبور کنند و موفق نشده اند.
اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا، مینسک را به استفاده از مهاجران برای اعمال فشار بر بروکسل و بی ثبات کردن اوضاع در کشورهای همسایه متهم کرده است. از سوی دیگر، روسیه بارها مورد حمله لهستان قرار گرفته است. کرملین در پاسخ اعلام کرد که آنها در هجوم پناهجویان دخالتی ندارند و این حملات را بی اساس خواند.
پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص بحران پناهجویان در لهستان و بلاروس گفت، غرب از کمک به مهاجران در مرز لهستان و بلاروس روی گردانی می کند، اگرچه پیشتر آنها را به سوی خود جذب می کرد.

زاخارووا گفت: "تنها یک راه حل باید وجود داشته باشد -شروع یک حرکت جمعی برای کمک به این افراد. این گفتگوهای سیاسی ادامه دارد و قصدی برای کمک به افراد نیست. پس چرا این همه بیانیه ها، کنوانسیون ها، موافقت نامه ها و غیره دهه به دهه تصویب می شود؟ پس همه این اسناد و اظهارات در مورد حقوق بشر ارزشی ندارد."

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، روسیه آماده است به هر طریق ممکن برای حل و فصل وضعیت در مرز لهستان و بلاروس کمک کند، البته اگر در این خصوص چیزی به روسیه بستگی داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала