کاهش ۱۲ درجه ای دما و بارش باران و برف در ایران

© Photo / IRNAبارش برف در ایران
بارش برف در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران در خصوص افزایش آلودگی هوا در ۵ استان از آغاز بارش برف و باران و کاهش ۱۲ درجه ای دما در برخی استان ها هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آیند‌ه‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، اصفهان، اراک و مشهد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است. بعدازظهر دوشنبه در برخی مناطق از استان‌های کرمانشاه،‌کردستان، زنجان، همدان و لرستان بارش پراکنده گاهی وزش باد روی می‌دهد.
در این گزارش آمده است: روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مناطق مرکزی کشور از جمله استان‌های اصفهان و یزد، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، اردبیل و برخی مناطق استان‌ آذربایجان شرقی با رش باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است. در مناطق سردسیر و مرتفع این مناطق بارش‌ها به شکل برف است.
همچنین خاطر نشان می شود: روز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی در مرکز،‌شرق، شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر،‌زاگرس مرکزی شامل استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان است و به تدریج سامانه بارشی اواخر وقت چهارشنبه از کشور خارج می‌شود. پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام و آسمانی آفتابی پیش بینی شده است.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای خزر کاهش ۵ تا ۱۰ درجه، در استان اردبیل کاهش ۶ تا ۱۲ درجه، دامنه‌های جنوبی البرز ۴ تا ۸ درجه و شمال شرق ۵ تا ۱۲ درجه‌ای دما پیش بینی شده است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала