بانک مرکزی ایران: بازار ارز در آینده متعادل خواهد شد

CC BY 4.0 / IRNA / علی صالح‌آبادی
علی صالح‌آبادی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران بیان داشت که وضعیت درآمد های ارزی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور بهبود یافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی ایران بیان داشت که اکنون خوشبختانه در حوزه بازار ارز از یک ثبات نسبی برخوردار هستیم و افزود: از برنامه‌های جدی بانک مرکزی بحث برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و عرضه آن در سامانه نیماست که در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در 7 ماه و نیم ابتدایی امسال نسبت به کل سال گذشته، عرضه ارز در سامانه نیما بیشتر انجام شده است و این موضوع حاکی از آن است که وضعیت درآمدهای ارزی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. ورود ارز به کشور یک نقطه مثبت است و این سیاست را حتماً تداوم خواهیم داد. 
رئیس‌کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر اینکه ارز حاصل از صادرات نفت، میعانات و گاز نیز در بازار عرضه می‌شود، تاکید کرد: مشکلات و موانع یک سری از وجوهی که در خارج از کشور محدودیت استفاده داشت، رفع می‌شود و تا کنون وضعیت خوبی در این زمینه وجود دارد. باز شدن این موضوع هم توانسته است به میزان عرضه ارز ما در بازار کمک کند.
صالح‌آبادی با اشاره به این موضوع که بحث رفع تعهد ارزی از واردکنندگان برای ما بسیار اهمیت دارد و جزو سیاست‌های بانک مرکزی است و دنبال خواهد شد، گفت: در بازار متشکل ارزی عرضه و تقاضا به‌شکل متعادلی وجود دارد و آن را نیز تقویت می‌کنیم و فکر می‌کنم بازار ارز وضعیت متعادلی را در آینده داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала