پوتین: اروپا مقصر بحران صدها هزار مهاجر است

© Sputnik / Sergei Savostyanov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: اروپا مقصر بحران صدها هزار مهاجر است
پوتین: اروپا مقصر بحران صدها هزار مهاجر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
اشتراک
رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد: اروپا شرایطی را ایجاد کرده که صدها هزار مهاجر به سویشان حرکت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، در مورد وضعیت پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس بیان داشت: کشورهای اروپایی خود شرایطی را برای هجوم مهاجران ایجاد کرده اند.
سه شهر آلمان با پذیرش پناهجویان از مرز لهستان و بلاروس موافقت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
سه شهر آلمان با پذیرش پناهجویان از مرز لهستان و بلاروس موافقت کردند
وی افزود: اروپایی ها به دلایل سیاسی، نظامی و اقتصادی خودشان مقصرند. خودشان شرایطی را فراهم کردند که صدها هزار نفر به سمت اتحادیه اروپا بروند و حالا آنها دنبال مقصر می گردند تا خودشان را تبرئه کنند. خود آنها مسئول رویدادهایی هستند که اکنون در حال وقوع است.
پوتین تاکید کرد که روسیه "مطمعناً هیچ ارتباطی با این بحران ندارد" و همه اتهامات علیه ما پوچ است، اروپایی ها باید به مسائل داخلی خود بپردازند و آنها را گردن کسی نیندازند.
رئیس جمهور روسیه همچنین از اشاره به نقش آئروفلوت در بحران به وجود آمده در چارچوب تحریم های احتمالی اروپا متعجب شد.
رئیس دولت روسیه اذعان کرد: آئروفلوت ما چه ربطی به آن دارد؟ آیا حداقل یک هواپیمای آئروفلوت کسی را (از پناهجویان به بلاروس) منتقل کرده است؟ ما با آنها چه کار داریم؟ یک بار دیگر تکرار می کنم: این اقدام انداختن تقصیر بر دیگری است.
این هفته گروه بزرگی از پناهجویان که اکثراً کُرد بودند از طریق بلاروس به مرز لهستان رفتند تا وارد اتحادیه اروپا شوند. حدود دو هزار نفر در مقابل موانع توقف کردند، آنها یک کمپ خودجوش در نزدیکی ایست بازرسی بروزگی در منطقه گرودنو برپا کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала