گزارش و تحلیل

ضربه های ایران که اسرائیلی ها باید تلاش کنند قورت دهند

© AFP 2023 / Jack Guezضربه های ایران که اسرائیلی ها باید تلاش کنند قورت دهند
ضربه های ایران که اسرائیلی ها باید تلاش کنند قورت دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
اشتراک
دیگر بر کسی پوشیده نیست که جنگ سایبری میان ایران از یکسو و آمریکا و اسرائیل از سویی دیگر در اوج خود قرار دارد.
بر عکس رویکرد عمومی کشورها که تلاش می کنند خود را از حمله ها مبرا کنند و تنها چیزی که برایشان مهم است این می باشد که طرف مقابل بفهمد از کجا خورده، اسرائیلی ها انجام حملات سایبری بر علیه ایران را حاشا نمی کنند و حتی تلاش می کنند با راه اندازی هیاهوی رسانه ای این حملات را بزرگ نمایی هم کنند.
حمله به سیستم هایی مثل سیستم حمل و نقل و یا سوخت رسانی به مردم هدف اش ایجاد اخلال در زندگی مردم می باشد و تاثیر مستقیم امنیتی بر کشورها ندارد و عموما هم از نظر امنیتی خیلی نیاز به داشتن فناوری های بسیار پیشرفته نمی باشد چون عموما سطح امنیتی دسترسی به این سیستمها به دلیل عمومی بودن آنها بسیار پایین است.
در مقابل حمله به سیستم های نظامی و امنیتی و بانکی و دولتی معمولا نیاز به حرفه ای بودن حمله کنندگان دارد چون این سیستم ها معمولا از بالاترین ساختارهای امنیتی و حفاظتی برخوردار می باشند.
واکنش اسرائیل درباره بازداشت شهروندانش در ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
واکنش اسرائیل درباره بازداشت شهروندانش در ترکیه
در حالی که اسرائیل طی یکی دو سال اخیر اهداف آسان را دنبال کرده ایرانی ها ظاهرا اهداف سخت را دنبال کرده اند و تلاش داشته اند به سیستم های دارای ساختار های امنیتی بسیار بالا و پیچیده نفوذ کنند.
طی چند هفته اخیر هم اخباری مبنی بر نفوذ ایران در سیستم های ارتباطاتی ارتش اسرائیل و جمع آوری اطلاعات شخصی نظامیان اسرائیلی از جمله فرمانده ارتش اسرائل و وزیر دفاع این کشور منتشر شد و اخیرا هم اخباری مبنی بر دسترسی ایران به اطلاعات بسیار دقیق از نقشه های محل های وجود تسلیحات کشتار جمعی اسرائیل وهمچنین نقشه هایی با فاصله پنج متری سه بعدی از کل اسرائیل منتشر شده.
مجموعه ای به نام "عصای موسی" اعلام کرده که این نفوذ ها را انجام داده و فیلم هایی هم از این اعمال خود منتشر کرده.
البته با توجه به اینکه ایران از نظر رسانه ای در سطح بین المللی ضعیف می باشد احتمالا پوشش این ماجرا توسط رسانه های بین المللی که عموما وابسته به لابی های قدرت در آمریکا و اروپا و بالطبع لابی های صهیونیستی هستند بعید به نظر می آید.
ولی هر کس اطلاعات فنی داشته باشد می تواند متوجه شود که این نفوذ ایرانی ها به مراتب ارزشمند تر از نفوذ اسرائیلی ها ویا آمریکایی ها می باشد.
با توجه به اینکه اسرائیلی ها برای نفوذ خود عموما از فناوری های خاصی استفاده نمی کنند بلکه از عوامل نفوذی استفاده می کنند که اطلاعات ورود به سیستم ها را در اختیار آنها قرار می دهند و در مقابل ایرانی ها واقعا از عمل هک کردن سیستم ها استفاده می کنند، می توان برآورد کرد که چه قدر ایرانی ها در بحث نفوذ سایبری قدرتمند شده اند و چه قدر آمریکایی ها و اسرائیلی ها در این زمینه نسبت به ایرانی ها عقب هستند.
وزیر دفاع اسرائیل از تهدید به مرگ خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
وزیر دفاع اسرائیل از تهدید به مرگ خبر داد
طبیعتا اعتراف به اینکه ایرانی ها چنین نفوذی را پیدا کرده اند می تواند فضای داخلی اسرائیل را ملتهب سازد و نگرانی بیش از وصفی ایجاد کند مخصوصا که سیاستمداران اسرائیلی هر روز ایرانی ها را تهدید به حمله نظامی می کنند و هر روز دست به عملیات تروریستی در خاک ایران می زنند.
بدیهی است همین تهدید ها می تواند شرایطی را ایجاد کند که به یکباره ایرانی ها تصمیم بگیرند برای زهره چشم گرفتن از آنها هم که شده ضربه ای به آنها بزنند و این ضربه ممکن است برای ساکنین سرزمین های اشغالی بسیار گران تمام شود.
فراموش نکنید که مساحت ایران بیش از یک ملیون و ششصد هزار کیلومتر مربع و ساختار جغرافیایی ایران بیشتر کوهستانی است و اگر مثلا اسرائیلی ها حتی تهدید های خود مبنی به حمله به تاسیسات هسته ای ایران را عملی کنند سرزمین ایران آنقدر وسیع است که می تواند این حمله را در خود به قول معروف قورت دهد.
اما مساحت کل سرزمین های اشغالی فلسطین چیزی حدود 22 هزار کیلومتر مربع است و همه اش فضای باز می باشد، یعنی اگر ایرانی ها تصمیم بگیرند یکی از مراکزی که تسلیحات هسته ای و یا تسلیحات کشتار جمعی اسرائیل در آن قرار دارد را هدف قرار دهند آنوقت یک فاجعه رخ خواهد داد و اسرائیلی ها فرصت پیدا نخواهند کرد حتی فکر کنند ضربه را چگونه قورت دهند.
به این دلیل هم می توان گفت تهدید اسرائیلی ها مبنی بر تخصیص مبلغ 1.5 ملیارد دلار برای حمله به ایران یک پروپاگاندای توخالی بیش نیست.
فعلا هم به نظر می آید مقامات اسرائیلی تلاش دارند ضربه های سایبری ای که به آنها وارد شده را به نحوی قورت دهند ولی ظاهرا لقمه هایش بسیار بزرگ است و گیر کرده، بزرگتر از اینکه بتوانند قورت دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала