آیا درمان کووید ۱۹ با قارچ های دارویی ممکن است؟

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoآیا درمان کووید ۱۹ با قارچ های دارویی ممکن است؟
آیا درمان کووید ۱۹ با قارچ های دارویی ممکن است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
اشتراک
پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات جدید خود به بررسی تاثیر گیاهان و قارچ های دارویی بر درمان کووید ۱۹ پرداختند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه کالیفرنیا، یک پژوهش جدید درحال بررسی است که آیا قارچ‌های دارویی و گیاهان چینی، مزایایی برای درمان کووید-۱۹ شدید دارند یا خیر. این پژوهش که به سرپرستی "دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو"(UC San Diego School of Medicine) و "دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس"(UCLA) و با همکاری "موسسه ایمنی‌شناسی لاجولا"(La Jolla Institute for Immunology) انجام شده است، نشان می‌دهد که پروژه موسوم به "قارچ‌ها و گیاهان چینی برای کووید-۱۹"(MACH-19)، در خط مقدم پروژه‌هایی قرار دارد که روش‌های پزشکی را با استفاده از استاندارد طلایی طب غربی یعنی آزمایش بالینی تصادفی، دو سو کور و کنترل شده با دارونما ارزیابی می‌کنند.
در حال حاضر، سه آزمایش در ۶۶ تا ۸۰ بیمار که آزمایش کووید-۱۹ آنها مثبت بوده و با نشانه‌های خفیف تا متوسط در خانه قرنطینه شده‌اند، در حال انجام است. دو مورد از آنها، آزمایش‌های ایمنی بالینی فاز یک هستند که به تایید "سازمان غذا و داروی آمریکا"(FDA) رسیده‌اند و ترکیبات پژوهشی را برای درمان کووید-۱۹ حاد مورد بررسی قرار می‌دهند.
پژوهش در مورد قارچ‌ها برای درمان کووید-۱۹ که از دسامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد و قرار است تا دسامبر ۲۰۲۲ ادامه یابد، ایمنی و کارآیی قارچ‌های موسوم به "آگاریکون"(Agarikon) و "دم بوقلمون"(Turkey Tail) را مورد بررسی قرار می‌دهد.
پژوهش در مورد گیاهان چینی که از ژوئیه سال ۲۰۲۱ آغاز شد و نتیجه آن قرار است در دسامبر ۲۰۲۲ ارائه شود، ایمنی و کارآیی ۲۱ گیاه را بررسی می‌کند که در چین به صورت گسترده برای درمان کووید-۱۹ به کار می‌روند.
"گوردون ساکس"(Gordon Saxe)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: قارچ‌ها این مزیت را دارند که همراه با ما تکامل یافته‌اند؛ بنابراین باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر قارچ‌ها، مانند انسان‌ها این قارچ‌ها را شکار می‌کنند. قارچ‌ها، راه‌های دفاعی بسیار خوبی را در برابر این آفات ایجاد کرده‌اند و ما باور داریم که وقتی آنها را می‌خوریم، راه‌های دفاعی به بدن ما منتقل می‌شوند.
وی افزود: واکسن‌ها به تولید پادتن‌هایی منجر می‌شوند که می‌توانند ویروس را در خون از بین ببرند. قارچ‌ها نه تنها ممکن است تعداد این پادتن‌ها را افزایش دهند، بلکه می‌توانند به افزایش ایمنی سلول‌های تی در برابر سلول‌های آلوده به ویروس کمک کنند. علاوه بر این، از آنجا که قارچ‌ها به گیرنده‌های سلول‌های ایمنی انسان متصل می‌شوند، می‌توانند ایمنی ما را تعدیل کنند؛ بدین معنا که در برخی موارد، ایمنی را تقویت و در موارد دیگر آرام می‌کنند. و این ویژگی قارچ ممکن است عوارض جانبی مرتبط با واکسن را نیز کاهش دهد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала