ژنرال ارتش انگلیس: خطر جنگ با روسیه زیاد است

© AP Photo / PA/Steve Parsonsژنرال ارتش انگلیس: خطر جنگ با روسیه زیاد است
ژنرال ارتش انگلیس: خطر جنگ با روسیه زیاد است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
اشتراک
رئیس ستاد ارتش انگلیس از احتمال وقوع یک جنگ "تصادفی" با روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی اکسپرس، ژنرال نیک کارتر، رئیس ستاد ارتش انگلیس گفت: تنش در روابط روسیه و غرب بیش از دوران جنگ سرد افزایش یافته و این امر می تواند منجر به یک درگیری مسلحانه "تصادفی" شود.
گروهی از مهاجران از بلاروس وارد لهستان شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
گروهی از پناهندگان از بلاروس وارد لهستان شدند + ویدئو
به گفته وی، ماهیت رقابت بین کشورها منجر به افزایش تنش می شود. ژنرال کارتر تاکید کرد: ما باید مراقب باشیم، نباید اجازه دهیم ماهیت جنگ طلبانه برخی از سیاستمداران ما آنها را در موقعیتی قرار دهد که تشدید مناقشه منجر به اشتباه شود.
 
به گفته این روزنامه، دلیل نگرانی غرب، بحران مهاجرت در مرز بلاروس با لهستان است.
پیش از این ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو روسای جمهوری روسیه و بلاروس در گفت و گوی تلفنی وضعیت پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان را نگران کننده توصیف کردند.
مساله پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس در روزهای اخیر با حضور هزاران نفر از پناهجویان در این منطقه و تلاش برای ورود غیرقانونی به خاک لهستان که با استقرار نیروهای ویژه این کشور از ورود آنها ممانعت شده، منجر به بحرانی شدن وضعیت انجامیده است.
کمیته مرزی دولتی بلاروس گزارش داد که گروه بزرگی از پناهجویان از کشورهای آسیایی و آفریقایی به مرز بلاروس با لهستان هجوم آورده اند. این کمیته با بیان اینکه وضعیت پناهجویان در مرز بلاروس با لهستان همچنان به شدت متشنج است، گفت: بیش از دو هزار پناهجو از جمله تعداد قابل توجهی زن و کودک در مقابل موانع مرزی لهستانی توقف کرده اند. نیروهای امنیتی لهستان به آنها اجازه عبور نمی دهند، مهاجران تلاش کردند تا بر موانع غلبه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала