ایران دارای بزرگترین بانک خون بند ناف در خاورمیانه است

© Depositphotos.com / Artur Kamalovگلوبول قرمز خون
گلوبول قرمز خون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
اشتراک
کارشناس: در حال حاضر ذخیره سازی خون بیش از ۱۷۰هزار نمونه در ایران انجام شده که بزرگترین بانک خون بند ناف در خاورمیانه است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان اعلام کرد که در حال حاضر ذخیره سازی خون بیش از ۱۷۰هزار نمونه در ایران انجام شده که بزرگترین بانک خون بند ناف در خاورمیانه است.
وی روز 13 نوامبر (شنبه) به مناسبت روز جهانی خون بند ناف، با اشاره به ارزش و کاربرد بانک سلول های بنیادی خون بند ناف اظهار کرد: «یکی از منابع سلول های بنیادی بند ناف است که طی دوران بارداری مجرای ارتباط بین مادر و جنین است و می تواند اکسیژن و مواد غذایی را به جفت انتقال دهد.
خون بندناف مملو از سلول های بنیادی است که می تواند در درمان بسیاری از بیماری هایی که منشأ خونی دارد موثر باشد. نمونه خون بندناف بلافاصله بعد از تولد نوزاد از جفت جداسازی شده و در کمتر از ۲۴ ساعت به بانک خون منتقل می شود که بعد از جداسازی سلول های بنیادی در تانک های ذخیره سلول قرار داده می شود.
شیر مادر مبتلا به کرونا، نوزاد را ایمن می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
شیر مادر مبتلا به کرونا، نوزاد را ایمن می کند
تانک های ذخیره سلول های بنیادی حاوی نیتروژن مایع است که می تواند برودت سلول ها را تا منهای ۱۹۶ درجه و برای مدت طولانی حفظ کند. در حال حاضر علاوه بر دفاتر استانی، ۳۹دفتر نمایندگی در سراسر کشور فعال بوده و در اقلیم کردستان و کشور قطر نیز دفاتر فعال آماده ارائه خدمات به متقاضیان خارج از کشور هستند.
پتانسیل درمان بیش از ۸۰ بیماری خونی و غیر خونی با استفاده از سلول‌های بنیادی وجود دارد و با این حال می توان گفت که هر بیماری که آسیب سلولی داشته باشد از طریق سلول‌های بنیادی درمان می شود.
در حال حاضر بیشترین استفاده از سلول‌های بنیادی، درمان بیماری‌های خونی است. بیش از ۴۰۰ کارآزمایی بالینی در دنیا به وسیله سلول های بنیادی خون بند ناف انجام می‌شود  بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی و درمانی با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف انجام می‌گیرد.
چشم‌انداز شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان این است که کارآزمایی بالینی در جهت کاربردی‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف در درمان بیماری‌های فلج مغزی، اوتیسم، SMA، آرتروز و ناهنجاری قلبی را انجام دهد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала