"انقلاب در جنگ الکترونیک": ساخت سامانه اسرائیلی با استفاده از پرتوهای هدفمند انرژی + عکس

© Sputnik / Vladimir Astapkovich"انقلاب در جنگ الکترونیک": ساخت سامانه اسرائیلی با استفاده از پرتوهای هدفمند انرژی + عکس
انقلاب در جنگ الکترونیک: ساخت سامانه اسرائیلی با استفاده از پرتوهای هدفمند انرژی + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
اشتراک
اسرائیل سامانه مدرن جنگ الکترونیک "اسکورپیوس" (Scorpius) را عرضه کرد که قادر است با استفاده از پرتوهای الکترومغناطیسی به اهداف زمینی، دریایی و هوایی حمله کند.
به گزارش اسپوتنیک، اسکورپیوس (به معنای عقرب) توسط شرکت صنایع هوافضای اسرائیلی Israel Aerospace Industries  (IAI) ساخته شده است که قابلیت های سامانه جدید را به عنوان "انقلابی در جنگ الکترونیک" معرفی می کند.
​گیدئون فوستیک، معاون بازاریابی IAI  با اشاره به نام این سامانه به مجله فوربس گفت که سامانه جدید قصد دارد "احساس یک چیز بی ضرر را که در واقع یک نیش بسیار قوی دارد" را منتقل کند.
گیدئون فوستیک خاطرنشان ساخت ما آنرا "دفاع نرم" می نامیم. این یک سلاح تهاجمی است که موشک شلیک نمی کند. این یک سیستم انهدام شدید نیست اما  با این حال در شکست و از کار انداختن سیستم های دشمن بسیار مؤثر است.
او توضیح داد که اسکورپیوس استفاده از پرتوهای گسترده را که تهدیدات احتمالی را در همه جهات اسکن می‌کند و پرتوهای باریک را برای هدف قرار دادن چنین تهدیداتی تلفیق می‌کند.
به گفته معاون بازاریابی IAI، سیستم جدید اسکورپیوس از سیستم‌های موجود جنگ الکترونیک برتر است زیرا می‌تواند پرتوهای هدف را بدون تداخل با اهداف ناخواسته ارسال کند.
گیدئون فوستیک تاکید کرد که این به اپراتور سیستم "ثمربخشی گسترده با کمترین تداخل جانبی" می دهد و این سلاح جدید را "آینده جنگ الکترونیک" می نامد.
وی افزود: «این اولین سامانه‌ای است که می‌تواند هر چیزی را در آسمان شناسایی کند و همزمان چندین هدف را در جهات مختلف و در فرکانس‌های مختلف مورد اصابت قرار دهد.»
سامانه اسکورپیوس می تواند پرتوی تهاجمی برای کور کردن هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد)، موشک یا جت جنگنده پرتاب کند بدون اینکه هواپیمای دشمن را با هواپیمای دوست در همان حریم هوایی اشتباه بگیرد.
هنوز هیچ خبری در مورد زمان تحویل  این سامانه جدید به نیروهای دفاعی اسرائیل منتشر نشده است و در گزارش‌های رسانه‌ها گفته می شود که اسکورپیوس "اولین حضور خود را در حالت آماده باش رزمی"  در جریان رزمایش "پرچم آبی" نیروی هوایی اسرائیل در ماه اکتبر نشان داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала