هشدار ضمنی رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل به ایران

© REUTERS / Danny Kelley/Courtesy U.S. Navyرزمایش
رزمایش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
اشتراک
در دریای سرخ، نیروهای دریایی آمریکا، اسرائیل، بحرین و امارات متحده عربی رزمایش مشترکی را آغاز کردند.
به گزارش اسپوتنیک، افسر نیروی دریایی اسرائیل در یک کنفرانس مطبوعاتی برای خبرنگاران خارجی اعلام کرد که اولین رزمایش مشترک نیروهای دریایی آمریکا، اسرائیل، بحرین و امارات متحده عربی برای مقابله با تهدیدات ایران برگزار شد.
وی در ادامه افزود:« نه فقط ما، بلکه کشورهای زیاد دیگری این خطر را احساس می کنند. ایران نه تنها تهدیدی برای اسرائیل، بلکه چالشی برای منطقه است. ما باید با هم همکاری کنیم و باید چاره ای برای مقابله با این تهدید بیاندیشیم».
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در هشدار ضمنی به حکومت ایران، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با مشارکت نیروهای دریایی اسرائیل، بحرین و امارات یک رزمایش مشترک در دریای سرخ را آغاز کرده است. هدایت این رزمایش را نیروی دریایی آمریکا برعهده دارد.
بقای اسرائیل گروی جنگ شیعه-شیعه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
گزارش و تحلیل
بقای اسرائیل گروی جنگ شیعه-شیعه
دریادار برد کوپر، فرماندۀ ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه، از این رزمایش مشترک به عنوان همکاری نظامی برای حفاظت از آزادی کشتیرانی و گردش آزاد مبادلات تجاری یاد کرده که به گفتۀ او شرط امنیت و ثبات منطقه است. 
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز 11 نوامبر (پنجشنبه) اعلام کرد این مانور پنج‌روزه که با مشارکت بحرین، امارات و اسرائیل برگزار می‌شود، از روز 10 نوامبر (چهارشنبه) آغاز شده است.
این نخستین رزمایشی است که آمریکا و اسرائیل با این دو کشور عربی برگزار می‌کنند و خبر آن به صورت علنی منتشر می‌شود. این رزمایش شامل آموزش نیروها بر روی عرشه کشتی آمریکایی یو‌اس‌اس پورتلند و تمرکز بر تقویت توان مشارکت نیروهای چهار کشور در عملیات مشترک دریایی است. تاکتیک‌های جستجو و تصرف شناور از جمله مواردی است که در این رزمایش تمرین می‌شود.
گفتنی است این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در سفری که از روز 11 نوامبر (پنجشنبه) آغاز شد، به کشورهای امارات متحده عربی، بحرین، اسرائیل و عربستان سعودی می‌رود. سفر منطقه‌ای مالی که تا ۲۰ نوامبر ادامه خواهد داشت، با هدف هماهنگ‌سازی رویکرد آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن در قبال فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و دور جدید گفت‌وگوهای وین انجام می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала