تلاش سوریه برای رفع خرابی های جنگ: بیش از نیمی از صنایع غذایی بازسازی شد

© AFP 2023 / Anwar Amroتلاش سوریه برای رفع خرابی های جنگ: بیش از نیمی از صنایع غذایی بازسازی شد
تلاش سوریه برای رفع خرابی های جنگ: بیش از نیمی از صنایع غذایی بازسازی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
اشتراک
زیاد صباغ وزیر صنعت سوریه اعلام کرد بیش از 50 درصد از کارخانه ها و کارگاه های صنایع غذایی این کشور که در طول جنگ ویران شده بودند، بازسازی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر صنعت سوریه گفت: "روند بازسازی جریان  دارد. بخش خصوصی کارخانه های خود را بازسازی کرده و بسیاری از آنها در حال حاضر کار می کنند و همچنین  کارخانه های جدیدی راه اندازی شده اند... می توان گفت که ما بیش از 50 درصد از صنایع غذایی خود را بازسازی کرده ایم."
وزیر امور خارجه امارات به دیدار بشار اسد رفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
وزیر امور خارجه امارات به دیدار بشار اسد رفت
زیاد صباغ با بیان اینکه صنعت نساجی در کنار صنایع غذایی و دارویی یکی از محورهای اصلی تولید در سوریه بوده، گفت: حدود 40 درصد ظرفیت تولید در این صنعت نیز احیا شده است.
وزیر صنعت سوریه افزود: «بین سال‌های 2000 تا 2010، میانگین تولید پشم بین 400 تا 500 هزار تن در سال متغیر بود اما  در سال گذشته، کارخانه‌های نساجی بیش از 14 هزار تن پشم دریافت نکردند».
به گفته وزیر، چنین رقم پایینی نه فقط با تخریب کارخانجات و کارخانه ها توسط تروریست ها در طول سالهای جنگ ارتباط ندارد و همچنین باید در نظر داشت مناطق وسیعی از سوریه، که در آن محصولات برای صنعت نساجی برداشت می شود، هنوز تحت کنترل دولت سوریه قرار ندارد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала