باقری: هدف مذاکرات در وین رفع تمام تحریم‌های غیرقانونی آمریکا است

© Photo / IRNAباقری: هدف مذاکرات در وین رفع تمام تحریم‌های غیرقانونی آمریکا است
باقری: هدف مذاکرات در وین رفع تمام تحریم‌های غیرقانونی آمریکا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در مصاحبه با پرس‌تی‌وی تأکید کرد هدف اصلی مذاکرات پیش رو در وین رفع همه تحریم‌های آمریکا است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار شبکه پرس تی‌وی عنوان کرد: هدف اصلی گفت‌وگوها از نظر جمهوری اسلامی ایران، لغو تحریم‌های غیرقانونی است که توسط دولت ایالات متحده آمریکا به واسطه نقض فاحش توافق برجام و نقض قطعنامه 2231 علیه ملت ایران اعمال شده است.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در توضیح این موضوع که پیشتر عنوان کرده بود این مذاکرات، هسته‌ای نیست، بیان کرد: ما مذاکرات هسته‌ای را در سال 2015 به اتمام رساندیم که نتیجه آن توافق برجام بود.
علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
گفتگوهای معاون وزیر خارجه ایران در آلمان برای ازسرگیری برجام
آمریکایی‌ها با خروج از برجام، هم برجام را نقض کردند و هم قطعنامه 2231 را؛ که در پی آن، هم تحریم‌های گذشته و هم تحریم‌های جدید را علیه ملت ایران اعمال کردند. هدف اصلی مذاکرات آینده، بازگشت آمریکا از این تحریم‌هاست. اقدامات هسته‌ای ایران در پاسخ به اقدامات آمریکا در اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب توافق برجام بوده است. اقدام آمریکا، خلاف حقوق بین الملل، خلاف برجام و خلاف قطعنامه 2231 بوده ولی اقدام ایران بر اساس متن برجام بوده است. لذا ابتدا باید در مورد لغو تحریم‌های غیرقانونی تصمیم گرفته شود.
همچنین آمریکایی ها به کشورهای دیگری  که با ایران تعاملات اقتصادی داشتند، یا می‌خواستند این تعاملات را داشته باشند، به آنها هم خسارت زدند. آمریکایی‌ها به یک توافق بین المللی نیز خسارت وارد کردند چون هر توافق بین المللی، یک هویت حقوق بین المللی دارد. آمریکایی‌ها با این اقدامشان به این توافق هم صدمه زدند و خسارت وارد کردند. 
وی در خصوص روابط انگلیس و ایران گفت: سابقه روابط ایران و انگیس یک سابقه پر از فراز و نشیب است. اما این روابط، یک پیوستگی دارد و نشان می دهد که دو طرف اراده دارند که باهم روابط جدی و موثر داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала