لاوروف: روسیه در نشست برجام از لغو تحریم‌ها علیه ایران حمایت خواهد کرد

© Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه در نشست برجام از لغو تحریم‌ها علیه ایران حمایت خواهد کرد
لاوروف: روسیه در نشست برجام از لغو تحریم‌ها علیه ایران حمایت خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو در نشست برجام از لغو تحریم‌ها علیه تهران دفاع خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه اظهار داشت که مسکو در نشست درباره توافق هسته‌ای ایران در ۲۹ نوامبر از اجرای کامل توافق‌های سال ۲۰۱۵ و لغو تحریم‌ها علیه تهران دفاع خواهد کرد.
وی خاطرنشان شد: موضوعات مذاکرات آتی در پاریس در قالب «۲ + ۲» با همکاران فرانسوی (وزرای خارجه و دفاع روسیه و فرانسه) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون وزیر خارجه روسیه: ایران باید عدم انحراف از مفاد برجام را درعمل نشان دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
معاون وزیر خارجه روسیه: ایران باید عدم انحراف از مفاد برجام را در عمل نشان دهد
لاوروف به خبرنگاران گفت: در اینجا ما هنوز چشم‌اندازهایی برای تعامل سازنده‌تر داریم: در ۲۹ نوامبر، از سرگیری مذاکرات بین شرکت‌کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران برنامه‌ریزی شده است.
وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: ما از توافقاتی که در چارچوب این سند در سال ۲۰۱۵ منعقد شده اند دفاع خواهیم کرد تا اجرای آنها به طور کامل از سر گرفته شود. البته این به معنای بازگشت ایالات متحده به انجام تعهدات خود از جمله لغو تمامی تحریم‌هایی که در چارچوب برجام اعمال شده بود، است.
در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران توافق هسته ای برجام را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم دریافت تسلیحات هسته ای توسط تهران بود. در ماه مه 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده تصمیم گرفت به طور یکجانبه از این پیمان خارج شده و تحریم های شدید علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران یک سال بعد در سالگرد خروج آمریکا از برجام، کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس توافق را اعلام کرد و محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم را کنار گذاشت.
اکنون مذاکرات در وین برای بازگرداندن برجام و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در جریان است؛ به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، کار برای بازگرداندن این توافق به میزان تقریباً 90٪ تکمیل شده و فقط نکات سیاسی مربوط به تعهدات ایالات متحده و نحوه پایبندی واشنگتن به آنها باقی مانده است. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала