طالبان قصد پاکستان برای خرید تسلیحات به جا مانده از آمریکا در افغانستان را تکذیب کرد

© Sputnik / Stringerطالبان قصد پاکستان برای خرید تسلیحات به جا مانده از آمریکا در افغانستان را تکذیب کرد
طالبان قصد پاکستان برای خرید تسلیحات به جا مانده از آمریکا در افغانستان را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
اشتراک
دولت طالبان اخبار منتشره مبنی بر اینکه مقامات پاکستان قصد دارند تسلیحات آمریکایی به جا مانده پس از خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان را از آنها بخرند، تکذیب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خوستی سخنگوی وزارت کشور در دولت تشکیل شده توسط  طالبان افغانستان صفحه خود در توئیتر نوشت: "دیروز روزنامه پاکستانی داون اطلاع داد که پاکستان گویا ً از افغانستان تسلیحات می‌خرد. وزارت داخله امارت اسلامی افغانستان که مسئولیت حفاظت از مرزهای دولتی را بر عهده دارد، چنین گزارش‌هایی را رد کرده و آنها را تبلیغاتی می‌داند.".
مدافعان حقوق بشر: ممنوع شدن  کار زنان توسط طالبان، بحران افغانستان را تشدید می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
مدافعان حقوق بشر: ممنوع شدن کار زنان توسط طالبان، بحران افغانستان را تشدید می کند
سخنگوی طالبان افزود: "ما خودمان در حال ساختن یک ارتش جدید هستیم و به سلاح های جدید نیاز داریم. وزارت داخله در مورد قاچاق اسلحه بسیار جدی است و این گونه اقدامات را به شدت سرکوب خواهد کرد."
روزنامه داون روز چهارشنبه با استناد به تصمیم نشست این هفته کمیته امنیت ملی پارلمان پاکستان اعلام کرد که اسلام آباد حدود 200 هزار واحد سلاح آمریکایی باقی مانده در جریان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را از طالبان خریداری خواهد کرد. به نوشته این روزنامه، مقامات پاکستانی نمی خواهند سلاح های آمریکایی باقی مانده در افغانستان به دست تحریک طالبان پاکستان (جنبش طالبان پاکستان) و دیگر سازمان های تروریستی فعال در پاکستان بیفتد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала