هشدار در خصوص احتمال کمبود سرنگ

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار در خصوص احتمال کمبود سرنگ در سال ۲۰۲۲
هشدار در خصوص احتمال کمبود سرنگ در سال ۲۰۲۲ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار در خصوص احتمال کمبود سرنگ در سال ۲۰۲۲، خواستار افزایش تولید و عرضه سرنگ به اندازه واکسن گردید.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار در خصوص احتمال کسری ۲ میلیارد سرنگ در سال ۲۰۲۲ در صورت عدم تولید کافی اعلام کرد: این وضعیت نیز می‌تواند تلاش‌های واکسیناسیون جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.
چند درصد ایران تمایلی به تزریق واکسن ندارند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
چند درصد ایران تمایلی به تزریق واکسن ندارند؟
لیسا هدمن، یکی از مشاورین ارشد سازمان بهداشت جهانی در امور دسترسی به دارو و تولیدات بهداشتی اعلام کرد با افزایش عرضه دوزهای واکسن کوویدـ۱۹ ، بایستی میزان عرضه سرنگ نیز بیشتر شود.
وی در کنفرانس مطبوعاتی خود چنین گفت: بدینوسیله می‌خواهم نگرانی عمیق خود از احتمال برخورد با مشکل کمبود سرنگ برای تزریق واکسن‌ها را بر زبان آورم. این می‌تواند موجب بروز مشکلات جدی مانند کندی در تلاش‌های ایمنی‌سازی گردد. در نتیجه نیز با توجه به میزان خرید واکسن از سوی کشورهای جهان احتمال بروز کسری سرنگ واکسن بین یک الی دو میلیارد وجود دارد.
بموجب گزارش آلفا فیتوپروتئین (AFP)، تاکنون در جهان بیش از ۷ میلیارد و ۲۵ میلیون دوز واکسن کووید ـ ۱۹ تزریق شده است.
این رقم دو برابر سرنگ‌های واکسن و میزان واکسن‌هایی است که هر سال بطور معمولی تزریق می‌شود.  
این مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت در امور دسترسی به دارو و تولیدات بهداشتی از کشورهای جهان خواستار پیش‌بینی نیازهای خود به مقدار سرنگ‌های واکسن و تهیه برنامه‌ای در این زمینه گردید.  
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала