خطر غرق شدن، جاکارتا را تهدید می کند+ فیلم

© Sputnik / Fayed El-Geziry /  مراجعه به بانک تصاویر جاکارتا
جاکارتا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
اشتراک
پایتخت اندونیزیا سالانه تا ۲۵ سانتی متر در آب فرو می رود.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به آزانس ملی تحقیقات و فناوری، جاکارتا با خطر فرو رفتن در آب روبروست. پایتخت اندونیزیا سالانه تا ۲۵ سانتی متر در آب فرو می رود. بیش از ۳۰ میلیون نفر در جاکارتا در معرض تهدید قرار دارند. مقامات تلاش می کنند تا از غرق شدن شهر جلوگیری کنند.
احتمال دارد که به زودی زندگی در کلان شهر جاکارتا غیرممکن شود، چرا که این شهر ساحلی در خطر فرو رفتن در آب قرار دارد. تغییرات اقلیمی باعث افزایش آب سطح دریا می شود. از جانب دیگر، به دلیل نقایص در آبرسانی، مردم همواره آب مورد نیاز خود را از چاه ها فراهم می سازند و پیامد آن این است که زمین در دریا فرو می رود. سالانه پایتخت اندونیزیا تا ۲۵ سانتی متر در آب فرو می رود. این وضعیت شرایط اولیه زندگی برای ۳۲ میلیون ساکن این منطقه را تهدید می کند.
​گرم شدن اقلیم باعث آب شدن یخچال های قطب جنوب، گرینلند و هیمالیا می شود که در اثر آن اب دریاها بالا آمده و شهرهای ساحلی را تهدید خواهد کرد.
سطح آب هر روز در جاکارتا، پایتخت اندونزی بالا می‌آید و پیش‌بینی می‌شود شمال این شهر تا سال 2050 کاملا زیر آب می‌رود. حالا دولت اندونزی تصمیم گرفته پایتخت را به بخش مرکزی منتقل کند تا از این خطر در امان بماند.   
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала