اختراع یک گنبد الکتریکی در روسیه برای محافظت در برابر پهپادها

© AFP 2023 / Sergey Venyavskyاختراع یک گنبد الکتریکی در روسیه برای محافظت در برابر پهپادها
اختراع یک گنبد الکتریکی در روسیه برای محافظت در برابر پهپادها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
اشتراک
دانشمندان نظامی از آکادمی تسلیحات عمومی نیروهای مسلح روسیه در حال ایجاد یک مجموعه جدید برای محافظت از زیرساخت های حیاتی در برابر حملات گروهی پهپادها هستند که مانعی از نوع گنبدی الکتریکی قادر به راندن و انهدام پهپادها است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در سند منتشره در وبسایت اداره ثبت اختراعات روسیه (روس پاتنت) اعلام شده است.
با توجه به توضیحات اختراع که در پایان اکتبر 2021 به ثبت رسیده ، این دستگاه از یک مانع برقی کنترل شده به شکل دو گنبد مشبک، تجهیزات تشخیص الکترونیکی، ایستگاه کاری خودکار اپراتور و یک دستگاه تبدیل انرژی الکتریکی و همچنین منبع دریافت برق و سیستم نظارت تصویری تشکیل شده است.
در آمریکا از مشکل بزرگ ناشی از پهپاد تحت کنترل جنگنده روسی سوخو 57 سخن گفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
در آمریکا از مشکل بزرگ ناشی از پهپاد تحت کنترل جنگنده روسی سوخو 57 سخن گفتند
این سیستم برای محافظت از تاسیسات حیاتی از جمله نیروگاه های هسته ای و تاسیسات ذخیره نفت در برابر حمله گروهی هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده است. این مانع مجهز به یک سیستم تشخیص الکترونیکی پهپاد است که امکان تعیین تعداد هواپیماها و پارامترهای حرکت آنها را فراهم می کند و بر اساس آن تأثیر مانع برقی محافظ  بر هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد می شود.
سه حالت عملکرد "گنبد الکتریکی" وجود دارد: حفاظتی ، حفاظتی دافعه (تاثیر گذاری بر هواپیماهای بدون سرنشین در هنگام نزدیک شدن به تاسیسات بدون تخریب آنها) و حفاظتی تخریبی (با تخریب پهپاد متجاوز).
بر اساس این سند، خوبی و مزیت اختراع جدید در مقرون به صرفه بودن عملیات آن نهفته است - در صورت حمله گروهی پهپادهای کوچک، استفاده از سیستم های دفاعی سنتی که انهدام پهپادها با مهمات را در نظر می گیرد، هزینه بر است و ضمناً هنگام به کاربردن آنها احتمال اصابت به چنین اهدافی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала