روشی جالب برای درمان بیماران آلزایمری

© Depositphotos.com / AndrewLozovyiابداع روش تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر
ابداع روش تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
اشتراک
موسیقی آشنا می تواند توانایی های شناختی در آلزایمر را بهبود بخشد.
به گزارش اسپوتنیک، محققان کانادایی در مطالعه ای به این نتیجه رسیدند که گوش دادن مکرر به موسیقی معنی‌دار برای فرد به رشد مغز در بیماران مبتلا به اختلالات شناختی یا بیماری آلزایمر اولیه کمک می‌کند. این مقاله در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است.
14 نفر در تحقیقات دانشمندان دانشگاه شرکت کردند - شش نوازنده و هشت نفر عادی در این تحقیق شرکت کردند . به مدت سه هفته، هر یک از این بیماران الزامیری به مدت یک ساعت به یک لیست پخش ویژه انتخاب شده از آهنگ های شخصی در پلی لیست تلفن خود، گوش دادند. قبل و بعد از این دوره، شرکت‌کنندگان تحت تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی قرار گرفتند که در طی آن به موسیقی آشنا و مشابه گوش می‌دادند.
آیا فراموشی در جوانان می تواند نشانه ای از آلزایمر باشد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
آیا فراموشی در جوانان می تواند نشانه ای از آلزایمر باشد؟
فعالیت مغزی عمدتاً در قشر شنوایی مغز متمرکز است، قسمتی که دچار الزایمر می شود. با این حال، گوش دادن به موسیقی دلخواه و مورد علاقه در افراد، شبکه ای از نورون ها را در نواحی مختلف مغز، به ویژه، در قشر جلوی مغز - مرکز کنترل مغز -  فعال می کند.
فعال شدن این شبکه پس از مدتی گوش دادن به موسیقی آشنا در افراد مبتلا به آلزایمر تغییر نموده است- که به گفته محققان، نشان دهنده توسعه نوروپلاستیسیته است.
دانشمندان خاطرنشان می کنند، کار مغز در نوازندگان و غیر موسیقیدانان به روش های مختلف تغییر کرده است. و موسیقی به افرادی که موسیقی دان هستند، به درمان آلزایمر آنها کمک می کند.
یماری آلزایمر عامل حدود 60 درصد موارد زوال عقل است. امروزه اغلب با استفاده از تست های حافظه که اغلب موثر و واقع بینانه نیستند، تشخیص داده می شود. این در حالی است  تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر به موثرتر شدن معالجه دارویی و تنظیم شیوه زندگی مبتلایان کمک می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала