چین خرید نفت از ایران را افزایش داد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر چین خرید نفت از ایران را افزایش داد
چین خرید نفت از ایران را افزایش داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
پالایشگاه‌ های خصوصی چین با صدور سهمیه‌ های واردات جدید از سوی دولت، بار دیگر از خرید نفت ارزانتر ایران استقبال کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، چین خرید نفت ایران را امسال با وجود ادامه تحریم های آمریکا ادامه داده است.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
رئیس جمهور چین: آماده همکاری با آمریکا هستیم
دولت بایدن، در شرایطی که به دنبال مذاکرات هسته ای است، تاکنون تصمیم گرفته است تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌ های چینی را اجرایی نکند.
پس از افت واردات در ژوئن و ژوییه از رکورد بالایی که در ماه مه مشاهده شد که به دلیل محدودیت سهمیه های واردات بود، پالایشگاه‌ های خصوصی چین با صدور سهمیه‌ های واردات جدید از سوی دولت، بار دیگر از خرید نفت ارزانتر ایران استقبال کردند.
اِما لی تحلیلگر بازار چین شرکت رصد نفتکش ورتکسا اظهار کرد: تخفیف چشمگیر نفت ایران و سهمیه واردات جدید، تقاضا از سوی پالایشگاه‌ های خصوصی چین را تقویت کرده است. حاشیه سود پالایش قوی هم از این روند حمایت می کند.
صادرات نفت ایران که اکنون حدود ۱.۳ میلیارد دلار در ماه ارزش دارد و عمده آن به چین می رود، منبع درآمد مهمی برای تهران است. ایران و قدرت‌ های جهانی قرار است در ۲۹ نوامبر مذاکرات هسته ای را از سربگیرند تا توافق هسته ای را احیا کنند که زمینه را برای رفع تحریم‌ های آمریکا علیه فروش نفت ایران هموار می کند.
طبق آمار شرکت ورتکسا آنالیتیکس، واردات نفت ایران به چین در اوت به ۶۶۰ هزار بشکه در روز و در سپتامبر به ۵۴۵ هزار بشکه در روز رسید اما در اکتبر به ۴۷۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.
این آمار نشان می دهد میانگین واردات سه ماهه ۵۶۰ هزار بشکه در روز بود که بالاتر از ۴۷۸ هزار بشکه در روز در ماه‌های ژوئن و ژوییه بوده است. صادرات نفت ایران به چین در ماه مه به رکورد ۷۳۰ هزار بشکه در روز صعود کرد در حالی که میانگین صادرات از ابتدای سال تا پایان اکتبر، ۵۶۲ هزار بشکه در روز است.
به گفته معامله گران، نفت ایران آخرین بار چهار تا پنج دلار ارزان‌تر از نفت برنت و حدود شش تا هفت دلار ارزان‌تر از قیمت پایه نفت خاورمیانه بود. رضایت پکن از این معاملات هم به معامله گران و خریداران برای خرید نفت ایران جسارت بخشیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала