هشدار دانشمندان از نابودی برخی کشورها به خاطر تغییرات آب و هوایی

© AFP 2023 / Fadel Sennaهشدار دانشمندان از نابودی برخی کشورها به خاطر تغییرات آب و هوایی
هشدار دانشمندان از نابودی برخی کشورها به خاطر تغییرات آب و هوایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
برخی از کشورهای جزیره ای کوچک اقیانوس آرام ممکن است به خاطر تغییرات آب و هوایی از بین بروند.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش جدید سازمان جهانی هواشناسی که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: تغییرات جهانی آب و هوایی ممکن است باعث از بین رفتن برخی کشورهای جزیره ای کوچک در اقیانوس آرام، طوفان و سیل در جنوب شرق آسیا شده و همچنین آتش سوزی در استرالیا به طور عادی تکرار شود و یخچال های طبیعی استوایی باقی مانده بین هیمالیا و کوه های آند ظرف پنج سال ناپدید خواهند شد.
بر اساس ارزیابی های این سازمان، درجه حرارت سطح دریا و اقیانوس در جنوب غربی اقیانوس آرام بیش از سه برابر سریعتر از میانگین جهانی است و امواج گرم دریا صخره های مرجانی درخشان را بی رنگ می کند و اکوسیستم های مهم را که حیات منطقه به آن وابسته است، تهدید می کند.
در سازمان جهانی هواشناسی هشدار می دهند که اگر درجه حرارت جهانی ۲ درجه سانتی گراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن افزایش یابد، خطری وجود دارد که ۹۰ درصد صخره های مرجانی در مثلث مرجانی دچار آسیب شدید شوند.
علاوه بر این با افزایش مداوم دما طی پنج سال آینده، یخچال طبیعی کوه جایا در پاپوآ گینه نو ممکن است به طور کامل ناپدید شود. این آخرین یخچال طبیعی استوایی است که بین هیمالیا و آند باقی مانده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала