هزینه 100 میلیون پوندی هشدار ارتش بریتانیا به روسیه

© AP Photo / PA / Andrew Matthewsهزینه 100 میلیون پوندی هشدار ارتش بریتانیا به روسیه
هزینه 100 میلیون پوندی هشدار ارتش بریتانیا به روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
روزنامه دیلی اکسپرس می نویسد قرارداد جدید تامین سیستم های جنگ الکترونیک برای نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا هشداری مشروط برای روسیه و چین خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، دیروز از انعقاد این معامله به مبلغ یکصد میلیون پوندی اطلاع حاصل شد. بر اساس شرایط آن ، طی 13 سال آینده، نیروی دریایی بریتانیا تجهیزاتی برای تشخیص و شناسایی سیگنال های رادیویی در محدوده فرکانس وسیع تری در مقایسه با نمونه های مشابه موجود دریافت خواهد کرد.
خطر سامانه های جنگ الکترونیک روسیه از دیدگاه آمریکایی ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2020
خطر سامانه های جنگ الکترونیک روسیه از دیدگاه آمریکایی ها
در این متن خبر منتشره  در دیلی اکسپرس  آمده است: «تقویت قابلیت‌های ارتش بریتانیا در دریا، آمادگی نیروی دریایی سلطنتی را برای مقابله تهدیدات نوظهور جدید تضمین می‌کند».
این نشریه خاطرنشان کرد که اصلاحات در نیروی دریایی انگلیس  در شرایط "تنش های فزاینده در دریای چین جنوبی" صورت می گیرد. به گفته روزنامه نگاران امگلسیس ، لندن " دلایلی برای کار کردن در این زمینه دارد"، زیرا چین و روسیه "به گسترش و نوسازی نیروهای مسلح خود علاقه کمتری ندارند."
بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا پیشتر در نشست وزرای ناتو در بروکسل گفت که کشورهای غربی باید خطر برنامه های موشکی مسکو و پکن را درک کنند.
به گزارش فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه، چین حداقل دو بار در تابستان یک موشک ابرصوت را آزمایش کرده است. به گفته منابع روزنامه فایناشنال تایمز ، این رویداد پنتاگون و جامعه اطلاعاتی آمریکا را حیرت زده کرد زیرا آنها انتظار چنین پتانسیل تسلیحاتی را نداشتند.
کرملین پاسخ داد که روسیه این پرتاب ها را یک تهدید نمی بیند و خاطرنشان کرد که پکن در حال توسعه نیروهای مسلح خود بدون فراتر رفتن از چارچوب تعهدات چین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала