نماینده پارلمان شیلی به دلیل دیرکردن همکارش به مدت 15 ساعت سخنرانی کرد

© Depositphotos.com / Progatنماینده پارلمان شیلی به دلیل دیرکردن همکارش به مدت 15 ساعت سخنرانی کرد
نماینده پارلمان شیلی به دلیل دیرکردن همکارش به مدت 15 ساعت سخنرانی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
هایمه نارانخو، نماینده حزب مخالف سوسیالیست در پارلمان شیلی ، تقریباً 15 ساعت در مورد استیضاح سباستین پینیرا، رئیس جمهور این کشور سخنرانی کرد تا منتظر همکار خود که دیر به این جلسه رسید چون در آخرین ساعات قرنطینه خود به خاطر ابتلا به کرونا را می گذارد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را وبسایت ایستگاه رادیویی BioBio Chile منتشر کرده است.
خاطرنشان می شود که نارانخو گزارش 1300 صفحه‌ای خود را از اول تا آخر خواند و پارلمان در تمام این مدت تنها دو وقت تنفس - به مدت 15 و 20 دقیقه اعلام کرد. این نماینده پارلمان  سخنرانی خود را در ساعت 10:24 صبح دوشنبه  به وقت مخلی آغاز کرد و در ساعت 01:24 بامداد روز سه شنبه  به وقت محلی به پایان رساند. نارانجو در طول سخنرانی خود دو بار توسط پزشک معاینه شد.
جشن همه‌پرسی قانون اساسی در شیلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2020
جشن قانون اساسی در شیلی
از آنجایی که این نماینده اینقدر طولانی سخنرانی کرد ، همکارش، جورجیو جکسون، نماینده دیگر مجلس که تا 9 نوامبر در قرنطینه بود، موفق شد به جلسه رسیده  و به استیضاح رئیس جمهور رأی دهد. رأی او می تواند نقش تعیین کننده ای در نتیجه رای گیری داشته باشد.
5 اکتبر اطلاع حاصل شد که گروهی از نمایندگان مخالف در شیلی تصمیم گرفتند پس از انتشار "پرونده پاندورا" موضوع استیضاح رئیس جمهور را به پارلمان ارائه دهند: طبق اسناد منتشره ، پینیرا در طرح های فساد مالی شرکت داشته است. سیاستمداران مخالف  تاکید کردند که رهبر شیلی به دلیل نقض قانون مستحق استیضاح است. خود پینیرا دست داشتن در طرح‌های آفشوری (بردن سرمایه  به خارج از کشور خود)  را رد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала