گزارش و تحلیل

سینا(چین): روسیه در حیاط خلوت آمریکا

© Photo / U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Griffin Kerstingسینا(چین): روسیه در حیاط خلوت آمریکا
سینا(چین): روسیه در حیاط خلوت آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
یکی از هدف های گسترش ناتو به سمت شرق، ترساندن کرملین است. اما بزودی واشنگتن از دست مسکو نگران خواهد شد.
اسپوتنیک به نقل از پورتال سینا دات کام چین می نویسد: از زمانی که ایالات متحده استراتژی گسترش ناتو را به سمت شرق آغاز کرد، به طور مداوم فشارهای عظیمی را از غرب بر روسیه اعمال کرده است.  
هدف راهبردی رزمایش‌های گسترده نظامی آمریکا و ناتو در سال 2021 در شرق اروپا، دریای سیاه و بالتیک به قدری آشکار است که آمریکا و اروپا حتی به خود زحمت پوشاندن آن را با دلایل دیپلماتیک ندادند.
این سلسله خصومت ها باعث نارضایتی جدی مسکو شد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در 7 نوامبر در یک مصاحبه تلویزیونی در برنامه "مسکو، کرملین، پوتین" گفت: روسیه در حال آماده شدن برای برگزاری رزمایش های نظامی در مقیاس گسترده در منطقه دریای سیاه در جواب به عملیات نظامی مشترک نیروی دریایی آمریکا و متحدان ناتویی در آن دریا است. ورود ناو پرچم دار ناوگان ششم عملیاتی آمریکا به دریای سیاه یک حادثه مجزا نیست. شویگو تاکید کرد: وقتی کشتی یک قدرت غیرمنطقه ای وارد دریای سیاه می شود، اول از همه بر آن هستیم که سلاح های دقیق دوربرد در آن وجود دارد.
خوانندگان نیویورک تایمز: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
گزارش و تحلیل
خوانندگان نیویورک تایمز: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست
در 30 سال اخیر، ایالات متحده از حملات راهبردی هوایی و دریایی دوربرد برای آغاز جنگ استفاده کرده است. در اروپا، برخلاف جنگ های عراق و افغانستان، ایالات متحده از بمب افکن های استراتژیک B-52 و B-1B برای انجام حملات بازدارنده استفاده می کند.  هدف آنها مهار و بازدارندگی هسته ای روسیه است. ارتش آمریکا چهار بمب افکن استراتژیک B-1B Lancer را در پایگاه نیروی هوایی اورلند در نروژ مستقر کرده است. این استقرار تهدیدی برای ناوگان شمالی روسیه بود و امکان حمله هسته ای غافل گیرانه را علیه اهداف استراتژیک فدراسیون روسیه ایجاد کرد. ارتش روسیه اقدامات متقابل مؤثری انجام داد.
نخست، ارتش روسیه موشک های بالستیک تاکتیکی و موشک های بالدار  پرتاب شونده از زمین، دریا و هوا را در غرب مستقر کرده است. تمامی پایگاه های نظامی ناتو و هدف های استراتژیک مانند بمب افکن های B-1B در بریتانیا، فرانسه، آلمان، نروژ و سایر کشورها در محدوده ضربه آنها قرار دارند. خطرناک ترین چیز این است که هم آمریکا و هم روسیه به نظریه "ضربه پیشگیرانه" پایبند هستند. همه می دانند: به محض وقوع جنگ هسته ای بین آنها، بشریت از روی زمین محو خواهد شد.
دوم، با احیای مجدد قدرت اقتصادی و نظامی روسیه، نیروهای مسلح این کشور اکنون می توانند استراتژی بازدارندگی هسته ای را در حیاط خلوت ایالات متحده اجرا کنند. بر اساس گزارش ها، بمب افکن های استراتژیک روسیه گشت زنی منظم خود را بر فراز خلیج مکزیک آغاز خواهند کرد.
خاطرنشان می شود که روسیه آشکارا از اعمال تحریک آمیز بی پایان ناتو در مرزهای خود خسته شده و تصمیم گرفت ابتکار عمل را به دست بگیرد. این بار آمریکا قطعا نگران خواهد شد! کارشناسان نظامی می گویند روسیه دو هواپیمای استراتژیک و یک سلاح کمکی راهبردی هوابرد دارد که می تواند برای گشت زنی در خلیج مکزیک و در امتداد سواحل ایالات متحده از آنها استفاده کند. مشخصات فنی و هدف بمب افکن استراتژیک روسی Tu-160 (طبق کدگذاری ناتو- بلک جک) به طور کلی با B-1B آمریکایی برابر است. با این حال، ایالات متحده در مورد بمب افکن استراتژیک Tu-95 که قادر به حمل موشک های بالدار دوربرد است، بسیار نگران است. کارشناسان نظامی آمریکایی می دانند که Tu-95MSM می تواند هشت موشک بالدار Kh-101 را حمل کند که برد آنها بیش از پنج هزار کیلومتر است و دشمنان احتمالی را به وحشت می اندازند.
 
    
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала