اولین بنای یادبود جنگنده نسل پنجم در چین برپا شد + عکس

© AP Photo / Li Gang/Xinhuaاولین بنای یادبود جنگنده نسل پنجم در چین برپا شد + عکس
اولین بنای یادبود جنگنده نسل پنجم در چین برپا شد + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
اولین بنای یادبود هواپیمای جنگنده نسل پنجم نیروی هوایی در چین برپا شد.
به گزارش اسپوتنیک، نمونه اولیه جنگنده J-20 در داخل مرکز آموزشی شرکت صنایع هوافضای چنگدو (Chengdu Aircraft Industry Group) به معرض تماشا گذاشته شده است.
​نمونه اولیه ای که به بنای یادبود تبدیل شده، در آزمایشات این جنگنده برای مطالعه امکانات آن مورد استفاده قرار گرفته اما با نسخه تولید انبوه  J-20 فرق دارد. همچنین تجهیزات داخلی این هواپیما قبل از نصب بر روی پایه از آن جدا شده است.
پیش از این، نشریه  The Drive توجه را به تصاویر ماهواره ای از فرودگاه شرکت Chengdu Aircraft Industry Group در شهر چنگدو جلب کرده بود. در این عکس ها  جنگنده جدیدی دیده می شد که بر اساس طراحی آیرودینامیکی بدون دم ساخته شده است. ابعاد این هواپیما همطراز نسخه تولید انبوه  J-20 بود.
در ماه اکتبر، اولین تصاویر از مدل دو نفره J-20 در اینترنت منتشر شد. گزارش شده بود  که هواپیمای جدید می تواند مبنایی برای ساخت نوع آموزشی و مدل های تهاجمی هواپیمای J-20 باشد.
در دسامبر 2020، مجله Popular Mechanics جنگنده J-20 را با چنگنده  روسی "سوخوـ 57"  مقایسه کرد. این نشریه خاطرنشان کرد که هواپیمای چینی از لحاظ رادارگریزی از هواپیمای روسی برتر است اما قابلیت مانور دهی ان به خوبی سوخو 57 نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала