افشای پشت پرده دستگیری روح الله زم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روح الله زم
روح الله زم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
انتقال روح‌ الله زم از پاریس به تهران از موضوعات مهم و بسیار بحث برانگیز بود که حاشیه‌ های بسیاری را در پی داشت؛ تاکنون مقام‌ های امنیتی برخی جزییات این رویداد را بازگو کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر خوش کوشک مامور امنیتی سابق وزارت اطلاعات ایران اظهار داشت: سازمان‌ های اطلاعاتی و امنیتی با یکدیگر بده بستان دارند. اصطلاحا از یکدیگر خواسته دارند. با ذکر این نکته باید عرض کنم بعد از بهار عربی در خاورمیانه، داعش هم در منطقه خاورمیانه به خصوص در سوریه و عراق سر برآورد. پس از ایجاد داعش بسیاری از شهروندان کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی هم به خاورمیانه آمدند و عضو داعش شدند.
بغداد – میدان جنگ   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
گزارش و تحلیل
بغداد – میدان جنگ
وی در ادامه افزود: یک افسر میان‌ رده سازمان امنیتی فرانسه هم که به صورت پنهانی عضو داعش شده بود در جریان درگیری‌ ها به اسارت بچه‌ های محور مقاومت در می‌آید. با یک نام و نام خانوادگی ساختگی عربی عضو داعش شده بود. بچه‌ های مقاومت وقتی او را بازجویی می‌ کنند متوجه می‌ شوند این فرد فرانسوی است. از سازمان امنیت فرانسه هم با سرویس ایران تماس می‌گیرند و می‌گویند چنین فردی که از افسران رده‌ دار ماست به اسارت یکی از گروه‌ های مقاومت درآمده و چون ایران با گروه‌ های مقاومت ارتباط دارد، محبت کرده و این فرد را آزاد کنید. از سمت ایران هم پیگیری و مشخص شد شخصی که سرویس اطلاعاتی فرانسه می‌ خواهد، نیروی سطح پایینی نیست و رده‌ دار است. مقام امنیتی ایران هم به فرانسوی‌ ها گفتند طبعا ما هم از شما خواسته داریم.
خوش کوشک گفت: به فرانسوی‌ ها گفته شد ما روح‌ الله زم را می‌خواهیم، زیرا روح‌ الله زم در وقایع سال‌ های ۹۶ و ۹۸ مردم را تحریک کرد و در کانال تلگرامی‌ اش به مردم ساخت کوکتل مولوتف آموزش می‌داد و همه را دعوت به شورش مسلحانه می‌ کرد و … سازمان امنیت فرانسه (DGSE) همکاری خیلی خوبی کرد. بچه‌ های زحمتکش و کوشای اطلاعات سپاه هم برنامه‌ ریزی بسیار خوبی کردند. اطلاعات سپاه یک منبع خوب در کنار روح الله زم داشت. از آن طرف هم فرانسوی‌ها به ما قول دادند که روح الله زم را تحویل شما می‌دهیم، اما با برنامه.
این مامور امنیتی سابق ایران تصریح کرد: موقعی که روح‌ الله زم به دست نیروهای ایرانی افتاد و از مرز ایران عبور کرد و به داخل کشور وارد شد، افسر امنیتی فرانسه از دمشق به استانبول منتقل و آنجا به فرانسوی‌ ها تحویل داده شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала