پنتاگون: نیروهای تحت حمایت ایران در حمله به نخست وزیر عراق دست داشتند

© AP Photo / Susan Walshپنتاگون: نیروهای تحت حمایت ایران در حمله به نخست وزیر عراق دست داشتند
پنتاگون: نیروهای تحت حمایت ایران در حمله به نخست وزیر عراق دست داشتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
کربی: وزارت دفاع آمریکا بر این باور است که گروه های مسلح مورد حمایت ایران در سوء قصد به ترور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، دست داشته اند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: وزارت دفاع آمریکا بر این باور است که گروه های مسلح مورد حمایت ایران در سوء قصد به ترور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، دست داشته اند.
به گفته وی، پنتاگون باور دارد که سازمان های تحت حمایت ایران در پشت حملات در عراق هستند. کربی دیدگاه خود را بیان کرد: "این حملات توسط گروه‌های مسلحی انجام می‌شود که مورد حمایت ایران هستند و به منابع و ابزارهای مرگبار برای انجام چنین حملاتی دسترسی دارند".
پشت پرده ترور نافرجام نخست وزیر عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
گزارش و تحلیل
پشت پرده ترور نافرجام نخست وزیر عراق
کربی ادامه داد: "ما روی تهدید تمرکز کردیم. این یک تهدید نه تنها برای ما، بلکه برای شرکای عراقی ما است، همانطور که در حمله به نخست وزیر به وضوح نشان داده شد و ما آن را جدی می گیریم".
پیشتر نیز ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفته بود که مقامات آمریکایی به هیچ وجه قصد اظهار نظر در مورد احتمال دخالت تهران در سوء قصد به نخست وزیر عراق را ندارند.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با توجه به گزارش های منتشر شده از این حمله اظهار داشت که طرف ایرانی تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش در جمهوری عربی به کار خواهد گرفت و همچنین به انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور کمک خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала