پرایس: آمریکا به دنبال تعامل سازنده در وین است

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در راستای منافع آمریکا و همچنین منافع متحدان و همکاران ما در منطقه است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل مبنی بر این که اسرائیل برنامه های عملیاتی اش برای حمله ای احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران را تسریع بخشیده است و آیا با توجه به چنین اظهاراتی اقدامات آمریکا برای بازگشت به مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین پیچیده تر می شود و آیا اصلا تاثیری بر این موضوع دارد یا نه، گفت: ما صادقانه در بیانیه های خود اعلام کرده ایم که معتقدیم بازگشت متقابل مشترک به پایبندی به تعهدات برجامی همچنان موثرترین روش برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای به صورت دائمی و قابل تایید است.
واکنش خطیب زاده به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ترک برجام توسط ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
واکنش خطیب زاده به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ترک برجام توسط ایران
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: معتقدیم که نتیجه دیپلماتیک بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در راستای منافع آمریکا و همچنین منافع متحدان و همکاران ما در منطقه است.
وی تصریح کرد که به همین دلیل ما همچنان به دنبال تعامل سازنده در وین در پی از سرگیری مذاکرات در پایان ماه جاری (نوامبر) هستیم.
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و اعضای گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران در جریان است.
طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند.
نمایندگان کشورهای طرف قرارداد نیز بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی انجام می دهند. در ابتدا، انتظار می رفت که هیئت ها کار را در پایان ماه مه، سپس در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала