وزارت دفاع روسیه به رزمایش آمریکا در دریای سیاه واکنش نشان داد

© Photo / Public domain/ U.S. Navy / Petty Officer 3rd Class Timothyوزارت دفاع روسیه به رزمایش آمریکا در دریای سیاه واکنش نشان داد
وزارت دفاع روسیه به رزمایش آمریکا در دریای سیاه واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
وزارت دفاع فدراسیون روسیه، در رابطه با مانورهای نظامی آمریکا در دریای سیاه اعلام کرد مطالعه صحنه عملیات نظامی احتمالی در صورت تشدید تنش در منطقه دنباس از سوی آمریکا مشهود است.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: "با توجه به اینکه علاوه بر هواپیما های جنگی معمولی نیروی دریایی آمریکا، قرار است هواپیما های تاکتیکی، گشتی و راهبردی و همچنین گروه‌های نیروهای مسلح بلغارستان، گرجستان، رومانی، ترکیه و اوکراین در رزمایش شرکت کنند، مطالعه صحنه عملیات نظامی احتمالی  در صورت تدوین راه حل نظامی از سوی کی یف در جنوب شرق اوکراین مشهود است".
مشاهده هواپیمای شناسایی آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
مشاهده هواپیمای شناسایی آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که چنین اقداماتی یک عامل بی ثبات کننده در منطقه دریای سیاه است که "یکی از اهداف آن توسعه نظامی در خاک اوکراین است."
یادآور می شود دنباس یک منطقهٔ در شرق اوکراین است و از بخش‌های شمالی و مرکزی استان دونتسک، بخش جنوبی استان لوهانسک و منتهای شرقی استان دنیپروپتروفسک تشکیل می‌شود.
در مارس ۲۰۱۴ در پی یورومیدان و انقلاب ۲۰۱۴ اوکراین، مناطق بزرگی از دنباس دچار ناآرامی شد. این ناآرامی‌ها بعداً به جنگ بین دولت پساانقلابی اوکراین و نیروهای مردمی در جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک تبدیل شد. تا پیش از جنگ، دنباس پرتراکم‌ترین منطقه اوکراین پس از پایتخت کشور، کی‌یف، بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала