مقام ایرانی از شناسایی ایرانیان نیازمند برای اعطای کارت خرید به آنها سخن گفت

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / هادی قوامی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران
هادی قوامی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
هادی قوامی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران از چگونگی شناسایی نیازمندان برای اعطای کارت خرید به آنها ضحبت کرد
به گزارش اسپوتنیک، هادی قوامی در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه شناسایی اقشار نیازمند با توجه به تجربه ناموفق سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها در این زمینه گفت: در زمان حاضر سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار و رفاه اجتماعی روی این موضوع کار می‌کنند تا بتوانند 60 میلیون نفر از اقشار جامعه را که در دهک‌های پایین‌تر درآمدی جامعه قرار دارند مورد شناسایی قرار دهند.
یارانه این خانواده های ایرانی ۳ برابر می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
یارانه این خانواده های ایرانی ۳ برابر می شود
وی در ادامه گفت: سهام عدالت را به‌جای اینکه به دهک‌ها اختصاص دهند به اقشار دادند، در این مدل اختصاص سهام عدالت، افرادی که باید این سهام به آنها تعلق می‌گرفت، مانند کارگران شهرداری تهران، از دریافت این سهام جاماندند، به همین دلیل بود که در نهایت حدود 20 میلیون نفر از دریافت این سهام جاماندند.
قوامی با یادآوری اینکه 35 درصد از افرادی که در دهک‌های اول و دوم درآمدی قرار داشتند، از دریافت این سهام بازماندند، گفت: بنابراین موضوع شناسایی افراد یکی از مسائل اساسی است که در زمان حاضر توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود تا در نهایت 60 میلیون نفری که نیازمند حمایت دولت هستند، شناسایی شوند.
باید به این مسئله نیز توجه داشت که حمایت از دهک‌های جامعه باید متناسب با درآمد آنها باشد و هرچه میزان درآمد آنها پایین‌تر بود باید از یارانه بیشتری برخوردار شوند.
بتازگی ابراهیم رئیسی رییس جمهورایران،  با تاکید بر اینکه کالاهای مورد نیاز مردم باید به شکل گسترده، بدون کمبود و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، تاکید کرده است: «من از فشاری که بر دوش مردم است با خبر هستم و خود را در کنار سفره مردم احساس می‌کنم».
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала