شمخانی آمریکا را متهم به فریبکاری در طرح صلح افغانستان کرد

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / شمخانی آمریکا را متهم به فریبکاری در طرح صلح افغانستان کرد
شمخانی آمریکا را متهم به فریبکاری در طرح صلح افغانستان کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
شمخانی: آمریکا در موضوع صلح در افغانستان نیز فریبکارانه رفتار کرد و با وجود تظاهر به ایجاد صلح در افغانستان، هیچ برنامه‌ای برای این کار نداشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سومین اجلاس گفت‌وگوی منطقه ای در دهلی نو سخنرانی و اعلام کرد: ما در نشست‌های تهران موضوعات متعددی را در رابطه با افغانستان مورد بحث و بررسی قرار دادیم. از مقابله با خطر تروریسم گرفته تا کمک به توسعه‌ی این کشور و زیان‌هایی که کشورهای غربی و در رأس همه‌ی آنها امریکا به افغانستان وارد کردند. همگان نیز توافق داشتیم که صلح، امنیت و رفاه در این کشور به سود مشترک کشورهای منطقه و حاضران در این نشست است.
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
واکنش شمخانی به تهدید ایران از سوی بایدن
وی افزود: بیست سال پیش امریکا افغانستان را به بهانه‌ی مقابله با طالبان و القاعده و با ادعای مبارزه با ترورسیم اشغال کرد و داد سخن در داد که می‌خواهم از افغانستان کشوری الگو و الهام‌بخش درست کنم. اما به جای ارائه‌ی الگوی موفق و الهام‌بخش، تمام مولفه‌ها در این کشور بحران زده منفی‌تر از گذشته شد. تروریسم افزایش یافت، فقر و فلاکت رو به فزونی گذاشت، کشت و قاچاق مواد مخدر بیش‌تر از گذشته گشت، مهاجرت مردم بیش از گذشته شد، تعداد بسیار زیادی از مردم بی‌گناه افغانستان، به‌دلایل مبهم و حتی در مراسم های عروسی و عزا توسط جنگنده‌های امریکایی قتل عام شدند.
شمخانی در ادامه تاکید کرد: آمریکا حتی در موضوع صلح در افغانستان نیز فریبکارانه رفتار کرد و با وجود تظاهر به ایجاد صلح در افغانستان، هیچ برنامه‌ای برای این کار نداشت و تنها هدف او رهایی از مهلکه‌ای بود که خود ساخته بود و به دلیل خوی استکباری وخودبرتربینی، افغانستان، منطقه و جهان را دچار مشکل کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала