سازمان جهانی بهداشت در چه زمانی پایان همه گیری ویروس کرونا را اعلام خواهد کرد؟

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان جهانی بهداشت در چه زمانی پایان همه گیری ویروس کرونا را اعلام خواهد کرد؟
سازمان جهانی بهداشت در چه زمانی پایان همه گیری ویروس کرونا را اعلام خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
هانس کلوگه، رئیس شعبه اروپایی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که پایان همه‌گیری ویروس کرونا بستگی به این دارد که کل جهان چقدر سریع "زندگی" با این عفونت را یاد بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه La Vanguardia ،هانس کلوگه گفت:"به محض اینکه سیستم های مراقبت های بهداشتی تحت فشار قرار نگرفته، تعداد موارد بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کووید 19 کاهش یافته ، و همچنین ارائه سایر خدمات پزشکی به طور کامل، مانند قبل ممکن شود، آنگاه، شاید، همه گیری کرونا به یک بیماری واگیر معمولی تبدیل شود".
اقامت بدون واکسن و تست کرونا در ایران ممنوع شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
اقامت بدون واکسن و تست کرونا در ایران ممنوع شد
کلوگ تاکید کرد یکی از موانع اصلی در حال حاضر، عدم پیشرفت واکسیناسیون در برخی کشورها و همچنین تضعیف غیرقابل توجیه اقدامات پیشگیرانه است.
او با عصبانیت گفت: "من این تصور را دارم که همه شروع کردند به فراموشی آنچه اتفاق افتاد. <...> یک سال پیش، کل اقتصاد جهان متوقف شد."
بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از 250 میلیون نفر فراتر رفته است. اکنون سخت ترین وضعیت در ایالات متحده آمریکا، هند، برزیل و بریتانیا است و روسیه در این فهرست در رتبه پنجم قرار دارد.
واکسیناسیون مطمئن ترین راه برای محافظت در برابر ویروس کرونا است. اکثریت قریب به اتفاق بیماران در بیمارستان ها واکسینه نشده اند. در پایان ماه سپتامبر، سازمان جهانی بهداشت ارتباط مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای SARS-CoV-2 را با امتناع از ایمن سازی پیشگیرانه (واکسیناسیون) اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала