جزئیات تغییرات اساسی در بودجه 1401 ایران

CC BY 4.0 / IRNA / جزئیات تغییرات اساسی در بودجه 1401 ایران
جزئیات تغییرات اساسی در بودجه 1401 ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران: استقراض دولت از بانک مرکزی منجر به تزریق پول پرقدرت در جامعه و در نهایت تورم شده است، در واقع این مسئله کنار نوسانات نرخ ارز به‌عنوان اصلی‌ترین عامل تورم در کشور در نظر گرفته می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، هادی قوامی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران گفت: هزینه‌های جاری دولت طی سال‌های اخیر به‌شدت بالا رفته است در سال 1391 عملکرد مصارف جاری دولت 89 هزار میلیارد تومان بود امسال در بودجه مصوب سقف اول 937 هزار میلیارد تومان و سقف دوم 1227 هزار میلیارد تومان است یعنی بیش از 10 برابر شده است. دولت برای تأمین این هزینه‌ها به شیوه‌های مضر همچون استقراض از بانک مرکزی روی آورده است.
نماینده مجلس ایران: توزیع ارز 4200 تومانی تصمیم نادرستی بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
نماینده مجلس ایران: توزیع ارز 4200 تومانی تصمیم نادرستی بود
هادی قوامی در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییرات بودجه سال آینده به‌نسبت سال‌های گذشته با توجه به بخشنامه ابلاغ‌شده بودجه سال 1401 گفت: اصلاح ساختار در برنامه‌های دولت قرار دارد. در بودجه سال 1401 قطعاً تفاوت‌ در ردیف‌ها و کیفیت بودجه‌نویسی را مشاهده خواهید کرد اما تا زمانی که لایحه به مجلس ارائه نشود، تفاوت‌های آن مشخص نخواهد شد، در نتیجه اصلاح ساختار را در بودجه سال آینده خواهیم داشت.
قوامی در ادامه با بیان مثالی از تغییرات بودجه سال آینده ایران، گفت: یکی از این موارد، اصلاح در ردیف‌های دستگاه‌های مختلف است. ساماندهی ردیف‌های بودجه چند هزار دستگاه خود یک اصلاح ساختاری است و شفافیت بودجه را ارتقا خواهد داد، همچنین در صورتی که اقدامات موازی دستگاه‌ها که برای آن بودجه ثابت دریافت می‌کنند، ادغام شود؛ هزینه‌های اضافه حذف خواهد شد.
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییرات احتمالی در بودجه سال جاری گفت: اگر دولت بخواهد برای بودجه سال جاری اقدامی انجام دهد در خصوص مسئله ارز 4200 خواهد بود. ملاحظات مختلفی در این موضوع دیده خواهد شد و دولت و مجلس باید به یک تفاوت مشترکی برسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала